Apa Yang Harus Ditulis Dalam Entri Pertama Blog

Entri pertama blog adalah sangat penting kerana ia merupakan satu titik permulaan anda untuk berinteraksi dengan bakal pembaca blog anda.

Saya akan kongsikan idea kepada anda untuk menulis entri pertama blog anda. Sekiranya kamu belum ada blog sendiri sila baca entri belajar buat blog.



Apa Yang Harus Ditulis Dalam Entri Pertama Blog

Cara Menulis Entri Pertama Blog

1. Perkenalkan siapa anda
Tulislah tentang diri anda dan kongsikan serba sedikit tentang hal diri anda yang anda rasa sesuai untuk dikongsikan kepada pembaca. Kongsikan dengan betul tanpa sebarang penipuan agar anda mendapat kepercayaan daripada para pembaca. Saya syorkan anda untuk kongsikan beberapa gambar tentang anda agar entri pertama itu lebih menarik.


2. Tujuan anda berblog
Tulis dalam entri pertama itu tentang tujuan anda berblog. Apa tujuan anda berblog? Satu soalan yang sangat mudah. Bagitahulah tujuan sebenar anda berblog kerana jawapan sudah ada pada anda. Jika anda rasa tujuan anda berblog hanya untuk suka-suka, tulis sahaja tujuan anda berblog ialah hanya untuk suka-suka.


3. Apa yang bakal anda kongsikan blog
Beritahu kepada para pembaca tentang topik-topik yang bakal anda kongsikan di dalam blog anda agar anda dapat menarik minat orang yang membaca entri pertama itu untuk mengunjungi blog anda di hari-hari yang akan datang.

Baca juga: Cara Untuk Meningkatkan Trafik Blog



4. Cara untuk menghubungi anda
Bagitahu kepada para pembaca tentang cara mereka untuk berhubung dengan anda. Contohnya anda bagi alamat email anda atau melalui facebook. Saya sarankan anda untuk membuat satu halaman untuk pengunjung blog anda mengubungi anda.


5. Harapan anda
Tulis tentang harapan anda pada blog anda dan harapan untuk semua pembaca.

Jika entri pertama anda diisikan seperti yang saya kongsikan ini, anda sudah memulakan satu titik permulaan blog anda yang baik.


Semoga entri ini berguna untuk anda dan salam maju jaya buat anda.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel