Koleksi Ucapan Selamat Hari Lahir Terbaik

Ucapan Hari Lahir. Setiap kali tiba tarikh ulang tahun kelahiran kita, pasti ramai orang bagi ucapan hari lahir atau wish birthday untuk kita. Apa perasaan anda apabila kawan atau keluarga bagi ucapan kepada anda? Sudah pasti gembira kan?

Penting juga untuk memberikan ucapan selamat hari jadi ini bagi membuatkan insan-insan yang tersayang gembira dan rasa diri mereka dihargai dan juga merupakan cara kita untuk menunjukkan rasa sayang dan tanda penghargaan kepada mereka.

Terutamanya untuk kawan-kawan yang jauh, kalau kita tidak dapat memberikan hadiah hari jadi, sebuah ucapan selamat hari lahir sudah mencukupi untuk membuat mereka gembira pada hari jadi mereka.

Senarai Kandungan [Show]

Ucapan Hari Lahir

Ucapan Hari Lahir

Ucapan Selamat Hari Lahir Untuk Sahabat

Selamat Hari lahir! Semoga sentiasa diberi kemudahan oleh Tuhan dalam menjalankan setiap urusan dan sentiasa menjadi insan yang lebih baik dari sebelumnya. Amin.
Hidup seperti kurang berwarna tanpa kehadiranmu. Terima kasih kerana telah menambah keceriaan dalam kehidupanku. Selamat hari lahir.
Walaupun banyak sekali rintangan yang akan kamu tempuhi, ingatlah bahawa aku selalu ada untukmu. Selamat hari jadi sahabat terbaikku!
Selamat hari lahir sahabatku, semoga Tuhan Yang Maha Kuasa selalu memberikanmu kebahagiaan dan kesihatan, dan semoga kamu terus menjadi sahabat terbaik untukku selama-lamanya. Amin.
Selamat Hari jadi kawan! Semakin bertambah umur bermakna semakin tua juga. Semoga Tuhan kurniakan kejayaan dan rezeki yang lancar.
Selamat bertambah umur! Semoga dipanjangkan umur, sihat selalu, dan sentiasa semangat menjalani kehidupan kerana kejayaan di masa hadapan ditentukan oleh setiap usaha hari ini.
Hei, selamat hari jadi, ya! Semoga Allah kurniakan kejayaan dalam pelajaran dan dimurahkan rezeki.
Happy birthday! Semoga apa yang dihajati bukan sahaja menjadi angan-angan, malah akan segera direalisasikan!
Selamat Hari lahir! Saya sangat bangga mempunyai kawan seperti anda yang kuat dan tidak kenal lelah. Semoga dalam fasa ini apa yang anda harapkan dimakbulkan Tuhan!
Kawan macam awak hanya wujud sekali seumur hidup, terima kasih kerana melalui suka dan duka bersama saya. Selamat Hari jadi kawan! Semoga semua kebaikan datang kepada anda.
Selamat Hari jadi kawanku! Semoga terus menjadi inspirasi kepada orang sekeliling. Saya doakan semua impian awak tercapai.
Selamat hari lahir buat kawan yang paling supporting. Terima kasih kerana menjadi kawan saya selama ini. Semoga persahabatan kita bertambah erat.

Wish Birthday Paling Sweet Untuk Kawan Perempuan

Selamat hari lahir, sis! Terima kasih kerana menjadi kawan yang sangat baik dan sabar. Susah dan senang kita bersama, kejayaan nanti mesti bersama juga. Selamat menikmati hari ini, semoga Tuhan selalu memberikan kelancaran dalam menjalani kehidupan seharian.
Selamat hari lahir kawanku. Terima kasih kerana menjadi kawan yang paling sabar, walaupun kadangkala menjengkelkan. Semoga panjang umur, sihat selalu dan berjaya. Apa-apapun all the best.
Terima kasih kerana menjadi kawan terbaik. Terima kasih kerana selalu menjadi peneman dan menjadi pendengar yang baik dan sentiasa memberi sokongan kepada saya. Selamat meningkat usia, semoga kita terus berkawan dan menyokong antara satu sama lain hingga ke tua!
Selamat hari lahir kawan saya yang paling cantik! Semoga di usia ini semakin dewasa dan semua keinginan dimakbulkan Tuhan. Saya sentiasa mendoakan yang terbaik untuk awak.
Selamat hari lahir buat sahabatku yang aku anggap seperti adik beradik. Jangan lupa bahagia, lebih baik, dan semakin cantik. I love you!

Ucapan Hari Jadi Untuk Kawan Lelaki

Selamat hari lahir, bro! Semoga terus membesar dan jangan asyik main-main. Rahmat Tuhan sentiasa bersamamu di setiap langkahmu. Amin.
Selamat hari lahir kepada rakan saya yang satu ini! Panjang umur, sihat selalu, rezeki lancar, dan segala kebaikan datang kepada anda. Amin.
Selamat hari lahir kepada kawan saya yang sangat cool, dan paling baik! Saya berharap pada usia ini anda akan terus maju.

Ucapan Selamat Hari Lahir Untuk Boyfriend atau Girlfriend

Selamat Hari jadi sayang! Semakin meningkat usia, semoga semakin matang, bahagia dan berjaya. Semoga rahmat Tuhan menyertai setiap langkah kamu.
Selamat hari lahir, sayang! Walaupun hari ini saya tidak dapat bersama awak, doa saya sentiasa bersama awak. Tak kisahlah umur awak bertambah, sebab cinta saya juga akan terus bertambah. Selamat hari lahir, semoga semua perkara baik datang kepada awak, seperti saya datang kepada awak.
Selamat hari lahir kepada bakal pasangan saya! Saya harap awak menjadi orang yang lebih baik, berjaya, dan sudah tentu sayang saya juga. I love you.

Ucapan Selamat Hari Jadi Untuk Ibu

Ibu, saya sangat gembira dilahirkan sebagai anak ibu. Saya sentiasa mahu bersama ibu. Saya tidak akan menjadi seperti ini tanpa usaha ibu. Semoga Ibu dan Ayah sentiasa sihat dan bahagia dunia akhirat. Selamat hari lahir ibu tersayang!
Happy birthday, Mama! Semoga dengan bertambahnya umur, mama semakin bahagia, sentiasa diberikan kesihatan dan umur yang panjang.
Saya sangat beruntung dapat memiliki seorang ibu seperti ibu. Saya sangat mencintai ibu sampai bila-bila. Selamat hari jadi.
Menjadi seorang ibu adalah tugas yang sangat sukar untuk dilakukan. Namun, ibu membuktikannya dengan menjadi ibu yang sangat baik kepada saya dan adik beradik saya. Selamat hari lahir.
Tiada seorang pun di dunia ini yang dapat memahami saya sebaik kamu, Ibu. Terima kasih kerana sentiasa ada untuk saya, ibu. Semoga Allah kuatkan bahu saya untuk sentiasa membahagiakan awak. Selamat hari lahir mak. I love you.
Selamat hari lahir, Mak. Semoga Allah memberi umur panjang dan kesihatan untuk Mak. Amin.

Ucapan Hari Lahir Untuk Ayah

Ayah, terima kasih atas kasih sayang tanpa syarat yang selalu Engkau curahkan kepada anak-anakmu. Hari ini adalah hari istimewa Ayah, selamat hari jadi Ayah!
Selamat Hari lahir ayah. Terima kasih kerana sentiasa menjadi tempat saya bersandar apabila saya hampir jatuh. Semoga ayah sihat selalu.
Orang kata, ayah adalah cinta pertama anak perempuan. Memang betul, saya tidak dapat melupakan kasih sayang ayah. Selamat hari lahir ayah.
Selamat ulang tahun ayah! Terima kasih atas semua kerja kerasmu yang sudah berjuang untuk boleh membahagiakan kami sekeluarga. Aku sangat bangga memiliki ayah sepertimu.
Selamat hari lahir untuk ayahku yang hebat! Ayah menjadi inspirasi kepada kehidupanku. Ayahlah yang mengajarkanku tentang harapan dan impian, hingga aku menjadi orang yang lebih baik meningkat usia. Terima kasih pahlawanku! 
Happy birthday Ayah! Kesabaran ayah menunjukkan betapa tulusnya ayah menanggung beban hidup kami, rela menghabiskan usianya demi sesuap nasi kepada kami adik-beradik. Terima kasih Ayah. Kami sayang ayah!
Aku tahu setiap titik keringat yang ayah keluarkan adalah satu bentuk pengorbanan untuk keluarga. Ayah, selamat hari lahir. Semoga diberikan kesihatan dan rezeki yang diberkati, dan sentiasa berada dalam limpahan rahmatNya. Amin.

Ucapan Birthday Untuk Anak

Sayangku, jangan melihat apa-apa yang diberikan kepadamu, tetapi lihatlah makna di dalamnya agar kamu dapat memahami erti pemberian seseorang. Semua barangan hadiah yang diberikan oleh Ibu dan Ayah serta rakan-rakan anda yang lain adalah keindahan yang ingin dikongsi bersama anda. Selamat hari lahir buat buah hati kami yang tersayang.
Selamat hari lahir kepada bintang kecil paling terang dalam keluarga. Sejak kamu dilahirkan, keluarga kita dipenuhi dengan kasih sayang dan kebahagiaan. Ayah dan Ibu akan sentiasa setia menemani setiap perkembangan kamu. Selamat hari lahir anakku, nikmatilah kebahagiaan pada hari ini.
Selamat hari lahir untuk anak saya yang paling bijak dan kuat. Kamu seorang kanak-kanak yang hebat dan penuh dengan bakat dan kreativiti. Kamu membesar dengan begitu cepat. Tetapi tidak kira berapa umur kamu sekarang, kamu akan sentiasa menjadi anak buat ayah dan ibu.

Ucapan Birthday Untuk Adik

Selamat hari lahir adikku sayang, semoga panjang umur. Semakin rajin dalam semua hal supaya dapat mencapai cita-cita kelak.
Adikku yang paling disayangi, selamat hari jadi! Semoga semakin meningkat usia, adik semakin pintar dan rajin supaya dapat sekolah dengan baik.

Ucapan Hari Jadi Ringkas Dan Bermakna

Selamat Hari jadi kawan. Semoga sentiasa dalam lindungan Allah.
Happy birthday! Saya harap semua impian anda menjadi kenyataan.
Semoga hari lahir anda dipenuhi dengan kebahagiaan. Selamat hari lahir!
May the joy that you have spread in the past come back to you on this day. Wishing you a very happy birthday!
Wishing you a very special birthday and a wonderful year ahead!

Ucapan Selamat Hari Lahir Islamik

Barakallahu fii umrik. Semoga semua impian tercapai, sentiasa ada di dalam rahmat Allah.
Barakallahu fii umrik. Semoga Allah SWT selalu memberikan kemudahan dalam segala urusan dunia maupun urusan akhirat.
Barakallahu fii umrik. Semoga selalu diberikan kesihatan, selalu diberikan keberkatan, umur yang panjang, dan terus berjaya, aamiin.
Sanah Helwah. Barakallah fi umrik. “Semoga Allah memberkati usiamu”.
Barakallah fii umrik, tetaplah menjadi orang yang kuat untuk terus berdakwah di jalan Allah SWT.

Ayat Hari Jadi Bahasa Inggeris

Have a wonderful birthday. I wish your every day to be filled with lots of love, laughter, happiness and the warmth of sunshine.
Special day, special person and special celebration. May all your dreams and desires come true.
You are a person who always deserves the best and obviously nothing less. Wish your birthday celebration will be as fantastic as you are. Happy birthday.
Happy birthday to someone I learn from, admire, and appreciate.
Hope your birthday brings you whatever you want. You deserve happiness, love and, most of all, fun on your special day.
Happy birthday. May all your dreams become what you truly want.
With this birthday, you're a little older and a lot more wonderful. Have the happiest of special days.
May you continue to improve as a person with each passing year. Wishing you a very happy birthday.
May your life be brighter, As each birthday comes and goes, With new happiness unfolding, Like the petal of a rose, Have a wonderful birthday!
May God bless you a great and healthy life. Happy Birthday to you.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel