4 Makanan Yang Boleh Menambah Berat Badan

Sudah pasti ramai orang yang mengidamkan bentuk tubuh badan yang ideal. Siapa tidak mahu ada bentuk tubuh badan yang ala ala artis kan? Kompom ramai yang mahu. Terutamanya kaum wanita.

Namun harus kita tahu bahawa ada juga orang yang mahukan badan yang besar. Mungkin mereka rasa badan mereka tidak sesuai dengan umur mereka (Selalunya golongan remaja). Mungkin sudah banyak cara yang anda cuba untuk menaikkan berat badan tapi masih gagal. Apakata anda cuba mengambil 4 makanan yang dipercayai boleh menambahkan berat badan ini.
4 Makanan Yang Boleh Menambah Berat Badan

Makanan Untuk Menaikkan Berat Badan

1. Dada Ayam
Dada ayam adalah bahagian yang paling sihat pada ayam. Selain itu, dada ayam juga merupakan bahagian yang bebas dari lemak jahat. Kandungan kalori tinggi yang baik juga untuk kesihatan tubuh kita.

2. Pisang
Pisang juga merupakan makanan yang boleh menambah berat badan kita. Jadi kalau mahu cepat naik berat badan, rajin-rajinlah makan pisang setiap hari.

3. Salmon
Untuk menambah berat badan anda, salmon juga sesuai untuk anda pilih. Cukup mengambil 3 gram samlon setiap hari akan dapat membantu meningkatkan berat badan anda. Kandungan nutrisi dan kalori pada salmon juga mampu menguatkan otot anda.

4. Kacang
Hampir semua jenis kacang baik untuk pertumbuhan maupun kesihatan. Kandungan kalori yang tinggi membuat kacang bagus untuk kesihatan. Bukan hanya itu, kandungan serat pada kacang juga dapat membantu anda kenyang lebih lama.


Jadi kepada anda yang rasa susah sangat untuk menaikkan berat badan, silalah cuba mengambil 4 makanan ini. Sekian.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel