Hilangkan Stress dan Bosan Dengan Bermain Game Online di Plays.org


Salam sejahtera semua.

Seperti yang kita semua sedang alami pada masa ini, pandemik COVID-19 yang melanda telah memberi impak yang amat besar kepada kesihatan mental setiap individu di seluruh dunia. Mungkin disebabkan pergerakkan yang terhad ketika waktu pandemik ini menyebabkan tekanan pada diri kita.

Bahaya jika kita tidak mengawal emosi kita dengan baik ketika waktu pandemik ini kerana ianya boleh mengganggu kesihatan mental kita sendiri. Banyak cara yang kita boleh lakukan untuk mengurangkan tekanan pada diri kita seperti mendengar lagu, menonton televisyen, bermain game dan banyak lagi.

Bagi saya, salah satu cara yang saya lakukan untuk hilangkan stress ialah bermain game. Rasanya memang ramai yang gunakan cara ini. Bagi saya bermain game bukan sahaja mampu mengurangkan stress yang kita alami tetapi ada beberapa kebaikan yang lain iaitu, boleh mengajar kita untuk menjadi penyelesai masalah yang lebih baik, memberi inspirasi kepada kita untuk lebih gigih dan banyak lagi. Ya ada kebaikkannya cuma jika terlalu berlebihan, ada kesan disebaliknya.

Dalam artikel ini saya akan kongsikan kepada anda mengenai sebuah laman web untuk bermain game secara online yang patut anda cuba iaitu Plays.Org.

Apa itu Plays.Org?

Plays.Org adalah sebuah laman web yang menyeronokkan untuk kita bermain game online secara percuma. Apa yang menarik mengenai Plays.Org ini ialah ianya sangat mudah untuk diakses, tidak ada iklan yang mengganggu ketika kita bermain, kita tidak perlu register untuk mula bermain, dan paling penting kita tidak perlu download game yang kita mahu main. Ya sudah dikatakan game online, memang tidak perlu download.

Jadi jika anda sedang stress atau bosan, anda bolehlah cuba bermain game di Plays.Org. Di Plays,Org ini banyak kategori game yang boleh anda cuba contohnya seperti game menembak, sukan, dan banyak lagi. Anda boleh lihat gambar dibawah untuk kategori penuh permainan di Plays.org.

plays.org

Memang banyak jenis atau kategori game yang ada. Jumlah game yang ada di Plays.Org juga dalam sekitar 1000 dan mereka sentiasa masukkan game baru.

Kebanyakkan game di laman web tersebut sangat menarik dan antara game yang menjadi pilihan orang ramai ialah seperti game di bawah ini.

plays.org

Permainan Pilihan Ramai di Plays.Org

1. Endless Siege Tower Defense Game

plays.org

Ini adalah permainan pertahanan menara yang menyeronokkan di mana pemain boleh meletakkan menara di mana-mana dataran permainan selain di jalan yang dilalui musuh. Setiap hari permainan ini mewujudkan peta baru, menjadikan game ini sentiasa menarik dan ramai peminat.

2. King Rugni Tower Conquest: Fun Base Defense Strategy Game

Hilangkan Stress dan Bosan Dengan Bermain Game Online di Plays.org

Ini adalah permainan menara tingkat 30 yang mempunyai kedalaman strategi yang luar biasa. Cara untuk bermain permainan ini ialah dengan meletakkan menara di tempat yang boleh dibina menara. Seterusnya gunakan pendapatan dari mengalahkan musuh untuk membina lebih banyak menara.

3. Adventure Time Break the Worm Beat-Em-Up Game

Hilangkan Stress dan Bosan Dengan Bermain Game Online di Plays.org

Ini adalah permainan beat em up klasik di mana anda bermain karakter Finn yang terperangkap dalam mimpi buruk dalam usaha melalui 3 dunia untuk mengalahkan cacing, memperoleh kekuatan ajaib yang unik di setiap dunia.

4. Star Wars Rogue One Boots on the Ground Game

Hilangkan Stress dan Bosan Dengan Bermain Game Online di Plays.org

Ini adalah permainan shooting survival dari atas ke bawah di mana anda menyelesaikan pelbagai misi dengan pasukan tiga pejuang.

Itulah 4 game yang merupakan pilihan orang ramai di Plays.Org. ramai orang main game yang jenis tower defense sebab game macam ni memang menguji kita untuk bermain menggunakan strategi baik.

Selalu saya main game yang simple sahaja macam game Pac-Rat. Bila bosan atau penat buat kerja di laptop, ambil masa sedikit main game di Plays.Org untuk tenangkan balik fikiran.

Hilangkan Stress dan Bosan Dengan Bermain Game Online di Plays.org

Jadi, anda semua bolehlah cuba untuk bermain game di Plays.Org dan cari game yang anda suka. Kompom hari-hari buka laman web tersebut kalau sudah game yang menarik dan boleh hilangkan stress atau bosan.

Sekian.

Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel