11 Maksud Mimpi Bertemu Orang Yang Telah Meninggal Dunia

Pernahkah anda bermimpi bertemu orang mati?

Kajian di Eropah mengatakan bahawa hampir 80% orang pernah bermimpi bertemu seseorang yang telah meninggal dunia.

Orang itu boleh menjadi kawan rapat, suami, isteri, atau kenalan yang telah meninggal dunia.

Selalunya mereka yang mempunyai hubungan yang mendalam dengan si mati akan bermimpi bertemu dengan si mati.

Dalam artikel ini, saya akan kongsikan kepada anda maksud mimpi bertemu orang yang sudah meninggal.

Senarai Kandungan

Maksud Mimpi Bertemu Orang Sudah Meninggal

Mimpi Bertemu Orang Mati

1. Menghantar Pesanan

Mimpi bertemu seseorang yang telah meninggal dunia bermaksud orang tersebut ingin menyampaikan mesej kepada anda atau orang yang dikunjungi dalam mimpinya.

Terdapat banyak kes orang mati terlalu mendadak. Ini menghalang mereka daripada melakukan banyak perkara yang sepatutnya mereka lakukan. Mereka masih menyimpan penyesalan yang dibawa ke kubur.

Terdapat kepercayaan bahawa orang mati cuba memberi mesej kepada orang yang hidup melalui mimpi.

Cuba perhatikan apa yang dikatakan oleh si mati kepada anda dalam mimpi. Mungkin mereka sebenarnya cuba menyampaikan mesej kepada anda.

2. Dapatkan Bantuan Segera

Selalunya orang yang mengalami mimpi ini mengalami kesukaran dan banyak masalah. Mereka menyimpan banyak beban di dunia, jadi apabila mereka bermimpi mereka bertemu dengan orang yang tidak lagi mempunyai beban di dunia.

Menurut primbon Jawa, mimpi bertemu orang mati menandakan usaha anda tidak akan sia-sia. Walaupun ia kelihatan berat, anda akan menerima bantuan dan usaha anda akan mendapat ganjaran.

3. Perasaan Menyesal


Ada kalanya apabila bermimpi tentang seseorang yang tiada lagi di dunia ini bermakna anda sedang memendam penyesalan. Anda mungkin ada 'hutang' kepada si mati.

Mungkin anda tidak mempunyai peluang untuk menyatakan betapa dia sangat bermakna kepada anda atau anda telah bergaduh dan tidak memaafkan satu sama lain.

4. Minta Doa

Satu lagi maksud mimpi ini ialah si mati meminta anda untuk mendoakannya. Tiada siapa yang tahu bagaimana perasaan arwah apabila meninggalkan dunia.

Oleh itu, ramai orang percaya bahawa apabila kita bermimpi tentang orang itu, mereka sebenarnya meminta kita untuk berdoa. Mungkin arwah perlukan doa dari kita agar selamat sampai dunia akhirat.

5. Rindu

Maksud yang paling biasa dalam mimpi ini ialah anda merinduinya. Mereka yang baru-baru kehilangan orang tersayang selalunya lebih kerap bermimpi tentang seseorang yang sudah tiada di dunia ini.

Ini kerana wujud rasa rindu dan ingatan terhadap arwah yang terus kita ingati. Akhirnya, otak menyampaikan isyarat untuk mewujudkan si mati dalam tidur kita.

6. Simbol Kejayaan

Menurut kepercayaan seorang penterjemah mimpi dari China, bermimpi tentang seseorang yang telah meninggal dunia adalah lambang kejayaan.

7. Mendapat Masalah

Jika anda melihat ramai orang mati mengelilingi anda dalam dunia mimpi, itu adalah petanda buruk. Ada kemungkinan anda akan mendapat banyak masalah, dan ramai orang akan membenci anda.

8. Peringatan

Mengikuti orang mati dalam mimpi merupakan petanda yang buruk. Erti mimpi ini adalah amaran bahaya yang mungkin anda alami dalam masa terdekat.

9. Tanda Bahagia

Jika anda bertemu dengan arwah ibu bapa dalam mimpi, ini bermakna anda akan mendapat kebahagiaan.

Jika mereka memeluk anda dalam mimpi, maka ini adalah tanda bahawa anda akan sentiasa gembira dalam hidup anda.

10. Mendapat Hadiah Dalam Bentuk Harta

Mimpi bertemu orang mati juga mempunyai maksud yang baik. Maksud mimpi ini ialah anda akan mendapat anugerah besar berupa harta yang melimpah ruah.

Walau bagaimanapun, anda hanya boleh menemui tanda ini jika apabila anda bermimpi anda berjabat tangan dengan ibu bapa yang telah meninggal dunia.

11. Rezeki Besar Akan Datang

Jika anda bermimpi menelepon orang mati dan kemudian bertemu dengannya, itu merupakan petanda yang baik. Maksud mimpi ini adalah bahawa pemimpi tidak lama lagi akan mendapat kekayaan yang sangat besar dalam masa terdekat.

p/s: Untuk pengetahuan anda, artikel yang saya kongsikan ini adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata-mata dan bukanlah sebagai kepercayaan seratus peratus. Sekian.

Sumber: 99.co
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel