Blog Lebih Mesra SEO Dengan Aktifkan Search References

Selamat sejahtera semua. Mari saya kongsikan kepada kamu sebuah tips untuk menjadikan blog blogspot kita lebih mesra SEO dengan mengaktifkan search references di blogger.

Blogger (Blogspot) mempertingkatkan ciri SEO mereka, dan satu daripada mereka membenarkan blogger mengaktifkan Search References untuk buat blog lebih mesra SEODalam tips ini, saya akan menunjukkan cara untuk mengaktifkan Search References untuk membuat blog lebih baik untuk SEO.


Cara Aktifkan Search References

Pertama sekali, Login ke blogger dan pergi ke Settings , dan pilih  Search References.  Pada DescriptionJika kamu lihat [Disabled] bermakna blog kamu belum mengaktifkan Search References. Klik Edit pautan pada pilihan ini.


Tips SEO

Kemudian semak Yes , dan masukkan description atau penerangan utama tentang blog kamu atau kata kunci utama blog kamu. Apabila selesai, klik Simpan Save changes.

Tips SEO

Kini, fungsi Search References diaktifkankan, jadi, setiap kali kamu membuat post baru, kamu akan melihat pilihan dipanggil "Search Description" di sidebar kanan. Sebelum menerbitkan catatan baru, masukkan huraian catatan anda itu di dalam pilihan tersebut dan klik Done.



Tips SEO

Sekiranya kamu belum ada blog sendiri, sila baca entri saya cara buat blog sendiri dengan mudah. Sekian sahaja untuk Tips SEO ini.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel