16 Maksud Mimpi Duit Yang Perlu Anda Tahu

Pernahkah anda bermimpi diberi wang atau duit? Ternyata ada makna tersembunyi di sebalik mimpi itu. Wang sering ditafsirkan sebagai simbol murah rezeki dan kemakmuran bagi sesiapa sahaja yang memilikinya.

Walau bagaimanapun, wang dalam mimpi mempunyai makna yang sangat luas. Itu bergantung pada jenis wang yang muncul dalam mimpi dan dari siapa wang itu diberikan. Baca lebih lanjut jika anda mahu tahu maksud mimpi duit.

Senarai Kandungan [Show]


Maksud Mimpi Duit

mimpi dapat duit

1. Mimpi Diberikan Duit Kertas

Sekiranya anda bermimpi diberi wang kertas, ini adalah petanda baik bahawa peluang untuk berkembang dalam perniagaan yang anda bina akan datang.

2. Mimpi Diberi Duit Syiling

Mimpi diberi duit syiling bukanlah petanda buruk, tetapi sebagai penegasan bahawa sekarang anda berada dalam keadaan sedih dan kecewa.

3. Mimpi Diberikan Wang Oleh Orang Atasan

Mimpi ini membawa petanda yang baik. Mimpi ini bermaksud anda bahagia kerana mendapat sokongan dari orang tua anda. Mimpi ini juga membawa erti tidak lama lagi anda akan mendapat kebahagiaan dalam apa sahaja bentuk.

Baca juga: Maksud Mimpi Mengandung Yang Perlu Anda Baca

4. Mimpi Diberikan Duit Oleh Ibu

Mimpi ini adalah bentuk kerinduan yang tidak tertahankan dan juga bentuk kesedihan dan keputusasaan.

Lebih tepat lagi, mimpi ini merujuk kepada perkara yang berkaitan dengan watak dan rasa ingin membahagiakan ibu bapa.

5. Mimpi Diberikan Wang Oleh Orang Lain

Mimpi diberikan wang oleh orang lain membawa petanda buruk. Kamu patut berhati-hati dalam setiap pengambilan keputusan dan dalam menjalani kehidupan sehari-hari.

6. Mimpi Diberikan Duit Oleh Kawan

Mimpi diberi wang oleh rakan bukanlah tanda nasib baik, tetapi itu adalah petanda buruk bagi hidup anda.

Mimpi ini berkaitan dengan masa depan anda yang tidak stabil dan tidak akan pernah berubah, walaupun anda mengelakkan masalah.

7. Mimpi Diberikan Duit Oleh Orang Yang Sudah Meninggal

Tenang, mimpi ini bukanlah petanda buruk. Lebih tepat lagi sebagai mimpi yang cuba menyedarkan anda.

Terutama bagi anda yang berusia belasan tahun, jangan merasa rendah diri dengan keadaan anda sekarang dan jangan ragu untuk membuat keputusan dalam hidup anda.

8. Mimpi Dapat Duit Banyak

Jika anda bermimpi dapat duit banyak, itu menjadi simbol kesyukuran dan kepuasan dengan apa yang anda miliki dalam kehidupan.

9. Mimpi Meminjamkan Duit

Mimpi memberi pinjam duit kepada orang lain membawa erti anda risau dan peduli terhadap seseorang.

Baca juga: Maksud Mimpi Gigi Patah

10. Maksud Mimpi Jumpa Duit

Mimpi jumpa duit bererti kamu sedang bergerak kepada keadaan yang lebih baik di masa depan.

11. Mimpi Hilang Duit

Apabila anda bermimpi kehilangan wang, itu petanda anda harus berhati-hati dengan pengurusan kewangan anda! Mimpi ini tidak membincangkan masa depan, tetapi lebih menumpukan pada bagaimana anda menguruskan wang anda sekarang. Ini adalah petanda bahawa anda harus berjimat!

Untuk bermimpi kehilangan wang juga dapat ditafsirkan sebagai simbol kehilangan keseimbangan dalam hidup anda. Mungkin ada sesuatu yang tidak berfungsi secara normal dalam kehidupan peribadi atau profesional anda.

12. Mimpi Mencuri Duit

Ini adalah petanda bahawa anda berada dalam keadaan dilema dalam hidup.

13. Mimpi Dapat Duit Emas

Mimpi dapat wang emas boleh menjadi petanda buruk. Jadi anda perlu berwaspada dalam masa terdekat. Mungkin anda akan mengalami luka yang kemudiannya akan berparut. Ia mungkin kecederaan akibat kemalangan, atau kecederaan yang disebabkan oleh orang lain.

14. Mimpi Dapat Duit Palsu

Jika anda bermimpi mendapatkan duit palsu, maka anda juga perlu berhati-hati. Kerana mimpi ini boleh menjadi petanda buruk. Erti mimpi menerima duit palsu adalah bentuk kekecewaan terhadap orang terdekat, biasanya terjadi kerana amanah yang telah dilanggar.

15. Mimpi Hujan Duit Turun

Hujan duit yang dialami dalam mimpi menandakan masalah yang akan dihadapi pada masa hadapan. Terdapat ramai orang yang akan meminjam duit anda atau meminta duit anda tanpa membayar sesen pun.

16. Mimpi Pegang Duit Berdarah

Mimpi memegang duit berdarah memang menakutkan. Mimpi buruk ini sebenarnya akan membawa petanda baik. Kerana pada masa hadapan anda akan mendapat banyak rezeki.


p/s: Ini adalah untuk pengetahuan dan pembacaan sahaja dan bukan kepercayaan 100%. Terpulang kepada anda untuk mempercayaainya.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel