Top 5 Kereta Yang Paling Mahal di Dunia

Umumnya sangat banyak pembuatan dan model kereta di seluruh dunia sehingga sukar bagi kita untuk menentukan mana satu yang terbaik. 

Sungguhpun demikian, ramai dianatara kita juga pasti tahu bahawa terdapat beberapa jenama kereta yang mempunyai kos yang mahal berbanding jenama kereta yang lain, seperti Ferrari dan Lamborghini.

Disini saya tulis mengenai 5 kereta yang termahal di dunia.

Senarai Kandungan [Show]

5. Zenvo ST1 - $1.8 Million

Zenvo ST1 adalah hypercar berprestasi tinggi yang dikeluarkan oleh syarikat Denmark iaitu Zenvo. Sebagai kereta pertama dicipta oleh Zenvo, kita tidak sabar-sabar untuk melihat kereta akan datang yang mereka buat.



4. Bugatti Veyron - $2.5 Million

Kereta Termahal di Dunia
Bugatti Veyron direka dan dibangunkan di Jerman oleh kumpulan Volkswagen. Semasa versi Super Sport daripada Veyron telah diiktiraf oleh Guinness World Records sebagai kereta pengeluaran jalan-undang-undang yang paling cepat di dunia, dengan kelajuan tertinggi 268 mph (431 km / jam).

The Super Sport versi Veyron mempunyai edisi terhad hanya tiga puluh unit, dengan kuasa kuda brek 1,200. Bugatti Veyron Super Sport berharga $ 2.5 juta.




3. Ferrari F60 America - $2.5 Million

Kereta Termahal di Dunia
Ferrari F60 America ini tidak menerima harga yang rasmi lagi, ia dianggarkan $ 2.5 juta. Ferrari F60 America ini telah dicipta untuk meraikan Ferrari 60 tahun di Amerika. F60 menempatkan 740 horsepower V12 engine, mampu mencapai kelajuan kira-kira 200 mph (320 km / jam).



2. Lykan Hypersport - $3.4 Million

Kereta Termahal di Dunia
Lykan Hypersport ini adalah sebuah kereta sukan pengeluaran terhad yang dikeluarkan oleh syarikat berdasarkan Lubnan iaitu W Motors. Lykan Hypersport adalah kereta super yang pertama dihasilkan di Timur Tengah, dan merupakan salah satu kereta yang paling mahal di dunia.

Harga yang tinggi pada kereta adalah disebabkan oleh included options seperti lampu yang diselaputi berlian. Kelajuan kereta itu ditetapkan kira-kira 239 mph (385 km / jam).



1. Lamborghini Veneno - $4.5 Million

Fuhh inilah dia kereta yang paling mahal di dunia. Dari paras rupa sahaja sudah sah ianya sangat mahal. Lamborghini Veneno ini ialah kereta yang dikeluarkan secara terhad yang didasarkan dengan Lamborghini Aventador.

Lamborghini Veneno ini dibuat sempena ulang tahun ke-50 Lamborghini. Mampukah kita untuk membeli kereta Lamborghini Veneno? Mampu kut dalam mimpi :).



Kesimpulan

Beli kereta terpakai lebih baik jika dibandingkan dengan kereta-kereta mahal ini. Namun kalau ada duit yang sangat banyak, apa salahnya beli kereta mahal kan? huhu.

Masih terdapat banyak lagi kereta seterusnya yang hampir mahal dengan ini. Sekiranya ditulis kesemuanya dari yang termahal hingga kereta yang paling murah maka berjanggut sampai ketanahlah saya menulisnya :).

Jadi bagaimana? adakah anda teringin untuk beli kereta yang mahal belaka ini? Kalau sudah beli jangan lupa tumpangkan saya wokehh hahaha. Semoga anda mendapat pengetahuan yang berguna dari entri ini. Sekian.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel