7 Sebab Kulit Gadis Korea Dan Jepun Bebas Dari Jerawat

7 Sebab Kulit Gadis Korea Dan Jepun Bebas Dari Jerawat
Alangkah seronoknya jika kita bebas dari jerawat macam kebanyakkan gadis dari negara Korea dan Jepun. Setiap individu memang mahu kulit mereka bebas dari jerawat terutamanya dalam kalangan wanita.

Masa ini, Korea memang terkenal dengan teknologi pembedahan plastik. Manakala Jepun pula terkenal dengan teknologi terkininya dalam bidang kecantikkan.

Walaupun kedua buah negara itu terkenal dengan teknologi dalam bidang kecantikkan masing-masing, namun mereka hanya mengamalkan rutin yang sangat mudah untuk menjadikan kulit mereka bebas dari jerawat.

Pada entri kali ini, saya akan kongsikan kepada anda semua mengenai 7 Sebab Kulit Gadis Korea Dan Jepun Bebas Dari Jerawat.

Silakan baca :)

1. Mengamalkan minum teh hijau

Teh hijau boleh membebaskan kulit dari jerawat kerana teh hijau mengandungi antioksidan yang sangat baik.

Gadis-gadis Jepun dan Korea mengamalkan minum teh hijau sekurang-kurangnya satu sehingga dua kali sehari. Jadi anda boleh cuba untuk mengamalkan minum teh hijau dalam kehidupan seharian anda.

2. Menggunakan pencuci muka yang betul

Gadis-gadis dari Korea dan Jepun turut menggunakan Cleansing Oil kerana ia mampu bersihkan segala mekap dengan sempurna, sambil itu ia juga boleh mengekalkan tahap sebum semula jadi pada wajah.

3. Mengunakan penyegar wajah

Penyegar wajah mampu menanggalkan sel-sel kulit mati dan mampu membersihkan wajah dengan sempurna.

4. Menggunakan pelembab wajah

Penduduk Korea amat percaya pelembap yang diperbuat daripada minyak sayuran adalah baik untuk kulit.

5. Melakukan senaman muka

Kebanyakan artis di Korea selalu mengamalkan senaman wajah dengan menyebut ‘Ma Me Mi Mo Mu’ sebanyak 10 kali untuk menguatkan otot-otot muka dan bibir.

6. Mengamalkan urutan wajah

Rahsia bagi wajah berseri adalah dengan melakukan urutan pada wajah. Ia juga menggalakkan pengaliran darah, oksigen dan menambahkan ketegangan pada wajah.

7. Mengamalkan penggunaan topeng muka dan bedak wajah setiap minggu

Topeng muka atau bedak wajah mampu mencerahkan kulit, mencuci kulit dan pori wajah.

Dengan mengamalkan 7 rutin gadis Korea dan Jepun itu, maka anda juga boleh menjadikan kulit anda bebas daripada jerawat.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel