5 Jenis Buah Untuk Menurunkan Tekanan Darah Tinggi

Buah Untuk Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi
Tekanan darah tinggi merupakan antara penyakit yang berisiko. Selalu darah tinggi ini menyerang orang yang sudah berumur tetapi juga turut menyerang kanak-kanak.

Apabila tekanan darah tinggi seseorang terlalu parah, ia boleh membawa maut dan menyebabkan pelbagai risiko penyakit berbahaya yang lain. Tekanan darah yang terlalu tinggi boleh berisiko untuk serangan jantung dan strok. Oleh itu, bagi anda yang sedang mengalami gangguan tekanan darah tinggi ini. Kami mengesyorkan merawat tekanan darah anda dengan segera sebelum ianya sangat berbahaya.

Mengekalkan pemakanan dengan jenis makanan sihat berguna untuk menurunkan tekanan darah tinggi. Disini saya kongsikan kepada anda 5 jenis buah yang mampu mengurangkan tekanan darah tinggi.

Senarai Kandungan [Show]

Pisang Untuk Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi

Pisang

Kandungan kalium yang tinggi dalam pisang mempunyai fungsi yang baik untuk membantu mengurangkan tekanan darah tinggi. Makan pisang secara rutin setiap hari juga boleh membantu merawat mereka yang mempunyai keturunan keluarga strok.

Cantaloupe Untuk Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi

Buah Cantaloupe

Buah cantaloupe mengandungi pottasium yang merupakan kompaun dengan fungsi untuk mengurangkan tekanan darah.

Buah Naga Untuk Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi

Buah Naga

Buah naga mengandungi banyak vitamin C dan antioksidan dengan pelbagai jenis flavonoid. Serta magnesium yang berkhasiat untuk membengkokkan arteri, jadi ia boleh menjadi lebih santai. Dan sudah tentu ia dapat mengurangkan tekanan darah.

Buah Aprikot Untuk Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi

Buah Aprikot

Kandungan pottasium dan serat pemakanan yang terkandung di dalam buah Aprikot dapat membantu badan mengendalikan tekanan darah untuk lebih baik.

Buah Kiwi Untuk Mengurangkan Tekanan Darah Tinggi

Buah Kiwi

Dalam satu buah kiwi sederhana mengandungi 7% magnesium, kalsium 2% dan 9% kalium. Dan kandungannya memang diperlukan oleh badan kita hari ini.

Itulah beberapa jenis buah yang dipercayai memiliki sifat yang baik untuk membantu mengurangkan tekanan darah tinggi. Tetapi perlu diingat juga, hanya makan buah tidak cukup untuk mengurangkan tekanan darah tinggi anda kerana sudah tentu anda benar-benar perlu melakukan rawatan.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel