4 Fakta Menarik Tentang Mr. Bean Yang Mungkin Anda Belum Ketahui

Siapa yang tidak kenal dengan Mr. Bean? Lelaki yang berpakaian kemas dan selalu bersamanya ialah patung beruangnya. Lawak Mr. Bean ini boleh dikatakan sebagai salah satu komedi terbaik di dunia. Kalau bukan terbaik di dunia, kenapa setiap penonton boleh ketawa terbahak-bahak bila menonton Mr. Bean?
Fakta Menarik Tentang Mr. Bean

Jadi, disini saya kongsikan kepada anda semua 4 fakta tentang Mr. Bean yang
ramai orang tidak tahu.

Watak Mr. Bean dibuat oleh pelakon itu sendiri

Fakta Menarik Tentang Mr. Bean

Rowan Atkinson dibantu oleh Richard Curtis untuk mewujudkan watak Mr. Bean hingga terkenal di seluruh dunia.

Mr. Bean diinspirasikan daripada Jacques Tati

Fakta Menarik Tentang Mr. Bean

Dalam penghasilan siri Mr. Bean, Rowan Atkinson mendapatkan inspirasi dari Jacques Tati yang merupakan pelawak yang berasal daripada Perancis. Rowan mengakui sangat tertarik dengan filem Jacques Tati yang bertajuk Holiday Mr. Hulot. Oleh itu, Mr. Bean bersiri memiliki ciri khas, yaitu sebagai filem bisu seperti filem Jacques Tati.

Pada Awalnya, Dia Bukan Dipanggil Mr. Bean

Fakta Menarik Tentang Mr. Bean

Kita semua sudah kenal dengan nama Mr. Bean. Namun, untuk pengetahuan kita semua, pada awalnya, watak lawak ini dinamakan Mr White. Seterusnya dia dinamakan sebagai Mr. Cauliflower atau Tuan Kubis. Namun akhirnya nama wataknya diubah menjadi Mr. Bean.

Patung beruang Mr. Bean sudah dijual

Fakta Menarik Tentang Mr. Bean

Pada siri Mr. Bean tamat, Rowan Atkinson menyumbangkan patung beruangnya kepada muzium patung beruang milik Gyles Brandeth. Namun, pada tahun 2008, muzium tersebut tutup. Akhirnya, patung beruang milik Mr. Bean dilelong dengan harga 180 poundsterling.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel