Koleksi Ayat Jiwang Sedih Patah Hati

Koleksi Ayat Jiwang Sedih Patah Hati

Ayat Jiwang Sedih Patah Hati

Sekarang dah
malas nak
berharap kat
sesiapa.

Kalau ada tu,
ada la. Kalau
takde pun takpe.

Lagipun dah
terbiasa jatuh
bangun sendiri.

Nak percaya
orang pun susah
sebab bila dia
dah bagi harapan
lepastu pergi
tanpa alasan.
Jika kau tahu betapa
sakitnya diabaikan,
pastinya kau akan
lebih menghargai..

Kerana rindu itu kadang
datangnya terlambat,
menyerang saat semuanya
telah pergi dan menghilang..
Rindunya bila
flashback masa
kita mula mula
kenal dulu
sampailah kita
yang sekarang ni.

Banyak rupanya
yang dah kita
lalui bersama
selama ni.

Sesungguhnya aku
rindu kamu.
Rindu segala
memori kita.
Saya tidak mencari
yang sempurna.

Tapi saya mencari
yang menganggap
saya ada.

Dan tidak malu
memiliki
saya...
Senyum tak selalu
bermaksud seseorang
itu bahagia,

Kadang seseorang
tersenyum hanya
kerana tak ingin
menunjukkan
bahawa hatinya
terluka.

😊😊
Perpisahan itu
menyakitkan kerana
banyaknya kenangan
yang tak dapat
kita lupakan.

Tapi dari situlah
kita dapat belajar
untuk mengikhlaskan
dan melepaskan
dia yang dulunya
pernah ada.
Zaman sekarang ni
orang boleh tinggal
orang yang dia dah
kenal bertahun lama
hanya semata mata
untuk orang yang
dia baru kenal
beberapa hari.

Senangnya dia
buang kenangan
dan perasan yang
dah dibina selama
bertahun tahun
lamanya.
Tertengok gambar
gambar lama
kita dulu,

Baru aku sedar
betapa rapatnya
kita berdua waktu
dulu.

Tapi sayang kita
takkan dapat rasa
balik semua tu,
segalanya hanya
tinggal kenangan.

Thankyou for the
memories.
Sabarlah bila dah
sampai waktunya nanti
Allah pasti akan
hadirkan seseorang
yang benar benar
menghargaimu.

Seseorang yang akan
sentiasa ada waktu
susah mahupun senangmu.

Dan membahagiakanmu
dengan caranya,
yang kau tak pernah
bayangkan.
Cemburu aku itu
bukanlah cemburu
buta,

Cemburu aku itu
tanda aku sayang dan
aku tak sanggup
berkongsi kasih.

Jika cemburu aku
padamu masih ada,
kamu perlu bersyukur
kerana sayang
aku padamu juga
masih ada.
Orang yang dah lama
bersabar ni satu masa nanti
dia akan mula fikir balik apa yang dia
sepatutnya berhak untuk dapat.

Dan waktu tu dia akan pilih jalan
untuk bahagiakan diri dia sendiri
selepas dah lama sia siakan hidupnya
bahagiakan orang yang tak pernah
hargai dia.
Aku ini bukannya tempat
untuk kau suka suka datang
dan suka suka pergi.

Janganlah cari aku
waktu kau rasa bosan saja.

Aku pun teringin nak
rasa dihargai.
Kadang tu terfikir jugak
apa lagi tak cukup.

Waktu aku salah aku minta maaf,
waktu kau salah pun aku minta maaf.

Aku letakkan sayang aku pada kau
lebih tinggi dari ego aku.

Tak hargai juga tak tahu lah.
Kalau kamu rasa sedih
menangislah.
Menangislah puas puas.

Percayalah lepas kamu
menangis kamu takkan
menangis disebabkan perkara
yang sama lagi.
Hati, semoga kau tabah
dan kuat selalu.

Bukan untuk harini saja
tapi untuk setiap hari hari
yang mendatang.
Putus cinta ni tak
sakit sangat bila kita
sedar yang jodoh kita
bukanlah dengan dia.

Tapi yang sakitnya adalah
bila cinta itu dah putus
tapi hati masih lagi cinta.
Move on ni bukannya
bermaksud kita nak
kena membenci atau
terus melupakan,

Tapi ianya lebih kepada
menerima kenyataan dan
takdir hidup kita.

Sebab kita bukannya hidup
untuk masa lalu, tapi kita
hidup untuk bina masa depan
kita yang lebih baik.
Bila kita
teringat pada dia.
Itu namanya
RINDU...

Dan bila
kita menangis
kerana dia.
Itu namanya
SAYANG...

Bila kita
MENDOAKAN
kebahagiaan dia
walaupun bukan
sama kita..

Itu lah
yangg dinamakan
"CINTA".

0 Response to "Koleksi Ayat Jiwang Sedih Patah Hati"

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi baca entri ini dan silakan untuk memberikan komen anda. Kami sangat menghargai pandangan atau komen yang akan anda berikan. Sila berikan komen anda dengan cara yang berhemah kerana saya tidak akan bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis.

Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel