5 Shampoo Rambut Terbaik di Malaysia (Rosak, Gugur, Kering)

Rambut adalah salah satu elemen penting penampilan dan memainkan peranan besar dalam menentukan kecantikan dan gaya hidup seseorang. Oleh itu, menjaga kelembapan dan kesihatan rambut adalah penting untuk memastikan rambut sihat dan berkilau.

Terdapat pelbagai jenis shampoo yang tersedia dipasaran, dan memilih yang sesuai dengan jenis rambut kita memang membingungkan.

Dalam artikel ini, saya akan kongsikan 5 shampoo rambut terbaik yang akan membantu menjaga kelembapan dan kesihatan rambut anda, serta membantu mengatasi masalah seperti rambut rosak, gugur dan kering.

Dengan memilih shampoo yang tepat, anda boleh memastikan rambut anda selalu berkilau dan sihat.

5 Shampoo Rambut Terbaik Malaysia

shampoo rambut terbaik

Berikut adalah 5 shampoo rambut terbaik untuk menjaga kelembapan dan kesihatan rambut anda:

1. L’Occitane Volume & Strength Shampoo

Shampoo L’Occitane

Shampoo L'Occitane Volume & Strength dirumus untuk membekalkan kelembapan dan mengurangkan masalah kulit kepala berminyak.

Hanya dengan membilas beberapa kali dan mengurut kulit kepala selama 1 minit, rambut anda akan terasa lebih bersih.

Sesuai untuk rambut tipis dan kulit kepala kering, shampoo ini adalah pilihan terbaik bagi mereka yang memiliki masalah rambut rapuh.

Lihat Di Shopee

2. Aveda Invati Advanced Exfoliating Shampoo

Shampoo Aveda

Shampoo yang disebut sebagai shampoo terbaik untuk rambut kering dikatakan dapat mengurangkan sebanyak 90% kerosakan pada rambut yang berpecah dengan hanya satu pemakaian.

Selain itu, shampoo ini juga memberikan perlindungan intensif selama 8 jam pada warna rambut agar tidak mudah pudar. Berbagai manfaat ini diperoleh dari kandungan minyak ekstrak akar kunyit, ginseng, dan asid salisilik.

Lihat Di Shopee

3. Kerastase Resistance Therapiste Shampoo

Shampoo Kerastase

Shampoo ini salah satu shampoo terbaik untuk masalah rambut yang rusak akibat bahan kimia atau proses styling. Shampoo Kerastase memiliki 6 jenis amino-asid dan wheat protein hydrolat yang akan memberikan banyak manfaat untuk rambut yang rosak dan kulit kepala yang kering atau berminyak.

Shampoo ini dapat mengurangi gesekan yang menyebabkan rambut menjadi kusut, menghidupkan kembali serat rambut yang mati, membuat rambut lebih berkilau dan lembut, dan melindungi rambut dari kerusakan di masa yang akan datang.

Lihat Di Shopee

4. Grafen Root Booster Shampoo

Shampoo Grafen

Grafen Root Booster memiliki 22 jenis asam amino dan berbagai jenis ekstrak tanaman seperti minyak biji camellia, minyak zaitun, ekstrak daun perilla, dan ekstrak houttuynia cordata. Campuran bahan-bahan ini akan mengurangi masalah rambut yang gugur dan memberikan rambut anda lebih banyak volume.

Yang terbaik dari shampoo ini adalah juga akan membersihkan kotoran yang terakumulasi di kulit kepala. Anda yang sering melakukan perawatan rambut atau menggunakan peralatan pemanas juga sesuai menggunakan shampoo ini sebelum melakukan perawatan rambut.

Lihat Di Shopee

5. L'Oreal Paris Extraordinary Oil Premium Shampoo

Shampoo L'Oreal

Shampoo ini sesuai untuk mereka yang memewarnakan rambut. Shampoo ini diperkaya dengan Vitamin C, Vitamin E dan antioksidan yang akan melindungi warna rambut dari pudar, melindungi rambut dari sinar UV dan memberikan manfaat pada serat rambut untuk menghindari akhir rambut terpecah dua (split ends).

Selain itu, shampoo ini memiliki bau yang sangat harum kerana mengandung minyak esensial French Rose.

Lihat Di Shopee


Itulah 5 shampoo rambut terbaik di Malaysia yang sesuai untuk anda yang mengalami masalah rambut rosak, gugur atau kering.

Sebagai catatan, pilihan shampoo yang terbaik bergantung kepada jenis rambut dan masalah yang dihadapi.

Sentiasa berbincang dengan profesional perubatan atau ahli kecantikan untuk nasihat yang lebih baik. Sekian.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel