10 Maksud Mimpi Ular Yang Perlu Anda Tahu

maksud mimpi ular

Maksud mimpi ular dipercayai bukan sekadar mainan tidur. Sudah tentu ada tanda dan makna di sebalik mimpi ular.

Mimpi adalah cerita atau gambaran yang dibuat oleh fikiran semasa tidur. Mimpi boleh menghiburkan, menyeronokkan, romantik, mengganggu, menakutkan, dan kadang-kadang pelik.

Walaupun kadang-kadang selepas bangun tidur mimpi dilupakan, tetapi kadang-kadang beberapa mimpi juga sering terngiang-ngiang dalam ingatan dan menimbulkan persoalan.

Pasti ada di antara kita pernah bermimpi tentang ular, maksud mimpi ular ini sering membuatkan kita tertanya-tanya. Oleh itu, dalam artikel ini saya kongsikan anda maksud mimpi ular.

10 Maksud Mimpi Ular

Erti mimpi ular dipercayai menimbulkan banyak tanda. Bukan sahaja positif tetapi juga boleh menjadi tanda negatif. Tetapi anda tidak perlu risau, sebenarnya sama ada ia membawa maksud buruk atau baik, kesemuanya mempunyai mesej tertentu.

1. Mimpi Digigit Ular

Maksud mimpi dipatuk ular adalah mimpi yang sering terjadi dan sering mendatangkan ketakutan. Apabila seseorang itu bermimpi dipatuk ular, biasanya mereka akan segera bangun kerana mimpi ini agak mengejutkan dan menakutkan.

Erti mimpi dipatuk ular dipercayai memberi petanda akan mendapat pasangan, sekiranya masih bujang atau belum mempunyai pasangan. Tetapi jika anda sudah mempunyai pasangan, makna mimpi ular ini memberi petanda bahawa anda akan mendapat kemakmuran dan kebahagiaan dalam hidup.

2. Mimpi Melihat Ular

Makna ular dalam mimpi menurut Islam dipercayai memberi petanda yang baik. Erti mimpi melihat ular dipercayai memberi petanda positif bahawa anda akan mendapat rezeki. Tetapi menurut tafsiran lain, melihat ular juga boleh membawa malapetaka. Perbezaan ini boleh berlaku apabila perincian mimpi ular diterangkan bagi mendapatkan penjelasan berkenaan dengan maksud mimpi ular yang satu ini.

Lihat juga: Maksud Mimpi Buaya

3. Mimpi Melihat Ular Besar

Makna mimpi ular yang satu ini membuatkan seseorang menggigil seram. Walaupun membuatkan seseorang menggigil seram selepas bermimpi melihat ular besar, namun makna mimpi ini adalah petanda yang baik. Maksud mimpi ular yang satu ini dipercayai memberi petanda bahawa anda akan mendapat tuah yang besar.

4. Mimpi Ular Masuk Rumah

Erti mimpi ular lebih banyak memberikan tanda positif, salah satunya adalah erti mimpi ular masuk ke rumah ini. Makna mimpi ular masuk ke dalam rumah dipercayai sebagai petanda positif dan menggembirakan anda. Maksud mimpi ini ialah anda akan mendapat tetamu yang menyenangkan yang membawa berita baik kepada anda.

Makna mimpi ular yang satu ini diyakini memberi pengajaran agar anda mempersiapkan diri untuk menyambut tetamu yang akan datang memberi khabar gembira.

5. Mimpi Melihat Banyak Ular

Maksud mimpi ular tidak selalu buruk, tetapi mesti ada mesej yang tersirat di dalamnya. Sebagai seorang manusia, sudah tentu anda memerlukan input dan mesej untuk menjalani kehidupan. Erti mimpi melihat banyak ular dipercayai bermakna panjang umur.

Makna mimpi ular yang satu ini pastinya membuatkan anda lebih bersyukur. Maksud mimpi ini juga memberi mesej dan diingatkan supaya bersyukur. Namun, panjang umur adalah satu rahmat. Maksud mimpi ular ini juga dipercayai memberi mesej dan mendorong anda untuk memperbaiki diri ke arah yang lebih baik.

6. Mimpi Menangkap Ular

Maksud mimpi ular seterusnya ini memberi petanda yang baik. Erti mimpi menangkap ular dipercayai membawa maksud bahawa anda akan mendapat harta karun. Tetapi pada asasnya, kekayaan adalah rezeki dan ujian. Ini bermakna ia memerlukan anda lebih berhati-hati dengan harta anda. Dengan kata lain, hendaklah tetap merendah diri, tidak sombong dan dinasihatkan bersedekah walaupun sedikit.

7. Mimpi Dikejar Ular

Erti mimpi ini memberi petanda baik bagi anda yang masih bujang. Maksud mimpi ini dipercayai bahawa anda akan mendapat pasangan atau seseorang yang mencintai anda. Anda boleh gembira, tetapi anda juga perlu berhati-hati untuk tidak keterlaluan.


8. Mimpi Membunuh Ular

Makna mimpi ular yang satu ini juga merupakan berita baik. Jika anda mempunyai musuh, maka mimpi ini bermakna anda telah mengalahkan musuh. Namun, mimpi ini juga menyimpan mesej agar tidak sombong dan menjaga tali silaturahim.

9. Mimpi Melihat Ular Berkaki

Erti mimpi ular ini dipercayai memberi petanda buruk. Arti mimpi melihat ular berkaki memberi makna atau tanda bahawa anda mempunyai musuh yang kuat.

10. Mimpi Melihat Orang Membunuh Ular

Maksud mimpi ular seterusnya adalah petanda buruk. Makna mimpi ular yang satu ini dipercayai menunjukkan bahawa ada rakan terdekat anda yang akan menyakiti perasaan anda.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel