5 Suku Paling Ditakuti di Dunia Kerana Kekuatan Ilmu Sihir Mereka

Ilmu sihir ini wujud di pelbagai bahagian dunia. Sebenarnya, ada beberapa suku yang paling ditakuti di dunia kerana kekuatan ghaib mereka. Dalam artikel ini, saya akan kongsikan kepada anda. beberapa suku yang sangat ditakuti kerana kekuatan ghaib mereka.

1. Suku Maya dari Amerika Selatan


Suku Maya tinggal di Amerika Selatan atau Mesoamerica. Mereka dipercayai suku paling pintar pada masa mereka kerana mereka mempunyai sistem dokumentasi dalam bentuk gambar dan simbol (glyphs).

Bukan hanya pintar, suku ini juga ditakuti kerana kekuatan ghaibnya. Dikatakan bahawa mereka dapat memanggil hujan untuk turun atau membawa sinar matahari hanya dengan melakukan upacara persembahan. Upacara itu, yang dipimpin oleh Toltec (orang tua), menuntut mereka untuk menawarkan hati manusia kepada tuhan.

2. Suku Maasai dari Kenya


Maasai hidup secara nomad antara Kenya dan Tanzania. Mereka juga sangat ditakuti kerana dipercayai mempunyai kekuatan ghaib yang tinggi.

Mantra yang mereka keluarkan dapat memberi manusia kemampuan bertarung yang tinggi. Bukan hanya itu, pengetahuan mereka juga dikatakan membuat seseorang berlari pantas dan melompat tinggi.

3. Suku Vodouist dari Haiti


Suku vodouist berasal dari Haiti dan Afrika Barat. Para vodouis mempunyai Tuhan yang disebut Bondye atau Lwa. Istilah Vodouist itu sendiri merujuk kepada mereka yang mempunyai kemampuan sihir voodoo. Ini menjadikan mereka dapat menyeksa seseorang dengan hanya menggunakan boneka.

4. Suku Gypsy


Gypsy hidup dengan berpindah dari satu tempat ke tempat lain. Mereka dikenali sebagai suku yang mencintai kedamaian, tetapi jika mereka marah itu akan sangat menakutkan.

Sebabnya, Gypsy dikatakan mempunyai kekuatan ghaib yang tinggi. Bahkan mantra yang mereka lontarkan dapat membuat anda merasa sakit yang tidak tertahankan dan merosakkan organ penting. Paling teruk, anda boleh mati kerana terkena mantera dari suku Gypsy.

5. Suku Indian dari Amerika


Suku Indian adalah penduduk asli benua Amerika. Mereka dipercayai mempunyai kekuatan ghaib yang tinggi sehingga mereka sangat dihormati di seluruh dunia.

Di antara semua mantra mereka, ada sihir yang disebut Na Munda. Dilaporkan, mereka yang terkena sihir ini akan segera hilang tanpa jejak, anda tahu.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel