10 Fakta Lahir Bulan September (Ciri-Ciri & Personaliti)

fakta lahir september

Orang yang dilahirkan di bulan September biasanya memiliki zodiak iaitu antara Virgo atau Libra.

Sebagai seseorang yang dilahirkan pada bulan September, pasti terdapat beberapa sifat unik atau tingkah laku yang berbeza dengan orang lain yang ada pada diri anda.

Fakta Lahir September

Sekiranya anda ingin tahu, berikut adalah beberapa fakta menarik orang yang dilahirkan pada bulan September.

1. Perfeksionis

Mereka yang lahir pada bulan ini adalah perfeksionis atau sangat mementingkan kesempurnaan. Mereka sentiasa memastikan semua yang diberikan kepada mereka diselesaikan tepat pada masanya. Semangat ini juga mempengaruhi mereka yang paling rapat dengan mereka, memberi inspirasi kepada mereka untuk melakukan yang lebih baik.

2. Pekerja Keras

Ini adalah sifat yang jelas memandangkan mereka adalah perfeksionis. Orang yang lahir pada bulan September sangat bekerja keras dalam menyelesaikan apa sahaja tugasan mereka.

3. Penyayang

Lelaki yang lahir pada bulan September dikenali sebagai penyayang. Mereka kurang mampu meluahkan perasaan melalui kata-kata. Namun, jika dinilai dengan tindakan dan perbuatan, nampak sangat kebanyakan lelaki yang lahir pada bulan September adalah jenis penyayang.

4. Sopan

Orang yang lahir pada bulan September terkenal dengan sifat sopan mereka, serta perbuatan yang kelihatan penuh kasih sayang. Walaupun mereka tidak bersetuju dengan pendapat orang lain, mereka akan cuba menolaknya dengan cara yang paling baik dan sopan. Mereka biasanya berhati-hati untuk tidak menyinggung perasaan orang lain dengan kata-kata mereka.

5. Suka Makan

Sama ada ini kelebihan atau kekurangan, orang yang lahir pada bulan September dikatakan mempunyai moto 'Hidup untuk Makan'! Ini juga sebab mereka suka melancong. Kerana mengembara di sekitar bandar atau pun dunia memberi mereka peluang untuk mencuba makanan baru.


6. Ulat Buku

Orang yang lahir pada bulan September dikenali sebagai orang yang rajin membaca dan kebanyakan mereka rasa selesa membaca helaian demi helaian kertas untuk mencari maklumat baharu.

7. Mudah Bergaul

Berkawan dengan orang lain adalah mudah bagi mereka yang lahir pada bulan September. Mereka sentiasa memahami kekurangan orang lain, sehingga boleh dikatakan tidak cerewet dalam berkawan. Sehubungan itu, dia akan saling melengkapi dalam segala hal dengan sahabat baiknya. Malah, orang yang lahir pada bulan September sukar untuk bertahan dalam kesendirian kerana mereka sentiasa memerlukan interaksi dengan orang lain.

8. Sering overthinking

Dalam kehidupan seharian, adalah lumrah seseorang mengalami overthinking. Walau bagaimanapun, orang yang lahir pada bulan September lebih cenderung untuk overthinking berbanding orang yang lahir pada bulan lain. Apabila mereka menghadapi masalah, mereka akan berasa risau yang berlebihan sehingga menyebabkan fikiran menjadi tidak tenang. Mereka memerlukan lebih masa untuk menenangkan fikiran apabila menghadapi masalah.

9. Berjiwa Pemimpin

Orang yang lahir pada bulan September mempunyai kualiti kepimpinan yang sangat baik. Mereka adalah pemidato yang sangat baik, jadi mereka sentiasa memikirkan perkara yang betul untuk dilakukan. Bukan itu sahaja, mereka juga sentiasa mengutamakan kepentingan rakyat supaya mereka layak menjadi pemimpin.

10. Mementingkan Kesihatan Dan Penampilan

Mereka yang lahir pada bulan September sangat mementingkan penampilan. Ada di antara mereka yang benar-benar menjaga pemakanan dan suka melakukan aktiviti fizikal atau sukan yang boleh membantu mencantikkan kulit, supaya bermanfaat untuk penampilan dan boleh membuatkan mereka lebih yakin.


Itulah fakta menarik untuk orang yang lahir pada bulan September. Diharap perkongsian ini bermanfaat untuk anda semua. Sekian.

Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel