10 Fakta Lahir Bulan Februari (Ciri-Ciri & Personaliti)

fakta lahir februari

Adakah anda salah seorang yang dilahirkan pada bulan Februari? Dalam artikel ini, saya akan kongsikan kepada anda fakta lahir Februari seperti ciri-ciri dan juga personaliti.

Sebagai seseorang yang dilahirkan pada bulan Februari, pasti terdapat beberapa sifat unik atau tingkah laku yang berbeza dengan orang lain yang ada pada diri anda.

Fakta Lahir Februari

Sekiranya anda ingin tahu, berikut adalah beberapa fakta menarik orang yang dilahirkan pada bulan Februari.

1. Degil

Kedegilan adalah salah satu watak yang dilahirkan pada bulan Februari. Sifat ini cenderung sukar untuk dibuang kerana sentiasa ada perasaan betul dalam diri seseorang yang lahir pada bulan Februari. Malah ada yang tidak mempedulikan pendapat atau kritikan orang lain.

Atas sebab ini, orang yang lahir pada bulan Februari cenderung mahu didengari. Umumnya, orang yang degil mempunyai pendapat yang kuat dan tegas serta suka bertengkar dengan orang lain.

2. Unik

Seseorang yang lahir pada bulan Februari mempunyai perwatakan yang unik dan lain daripada yang lain. Namun, perwatakan ini membuatkan dia lebih yakin dalam menentukan keinginannya seperti gaya pakaian dan cara berfikir.

Malah watak ini boleh menjadikan dirinya pandai mencipta sesuatu yang berbeza dan unik. Oleh itu, seseorang yang lahir pada bulan Februari mempunyai keunikan tersendiri. Kerana keunikannya, mereka sering menjadi perhatian ramai orang lain.

3. Sangat Cerdas

Dalam kajian terhadap 21,000 kanak-kanak, bayi yang lahir pada bulan Februari dilahirkan dengan ketara lebih berat, lebih tinggi, dan mempunyai lilitan kepala yang lebih besar pada masa mereka berumur 7 tahun.

Malah seseorang yang lahir pada bulan Februari lebih bijak dalam latihan perisikan. Namun, sehingga kini tiada bukti bahawa kecerdasan ini akan bertahan sehingga dewasa.

4. Mudah Bergaul

Orang yang lahir pada bulan Februari cenderung mudah bergaul dalam apa jua keadaan. Jadi, anak Februari ini juga boleh menyesuaikan diri dengan cepat kerana watak yang satu ini.

Selain itu, orang yang lahir pada bulan Februari juga sering mempamerkan kegembiraan mereka di hadapan ramai orang. Perwatakan inilah yang membuatkan dia disenangi ramai dan memudahkan dia untuk bergaul.

5. Sensitif

Walaupun mudah bergaul. Namun, mereka mempunyai perwatakan yang sensitif sehingga mudah marah, sedih, atau tersinggung. Namun, mereka lebih suka menyembunyikannya dan tidak menunjukkannya.


6. Jujur

Orang yang lahir pada bulan Februari mempunyai perwatakan yang jujur. Disebabkan terlalu jujur, mereka selalu berkata secara terus terang. Adakala mereka dijauhi orang kerana dianggap menakutkan dan bermulut pedas. Ini kerana mereka lebih suka berterus terang daripada berbohong.

Mereka boleh berbohong, tetapi lebih suka bercakap mengikut fikiran dan hati mereka.

7. Teliti

Orang yang lahir pada bulan Februari biasanya lambat dan tidak tergesa-gesa. Di sebalik sifat itu, mereka seorang yang berhati-hati atau teliti sehingga tidak mahu tergesa-gesa dalam bertindak dan lambat membuat keputusan.

Kerana terlalu teliti, mereka memberi perhatian kepada setiap perincian yang dilakukan atau dipelajari. 

8. Berdedikasi Terhadap Keluarga

Orang yang lahir pada bulan Februari mempunyai dedikasi yang kuat kepada keluarga mereka. Mereka lebih suka bersama orang yang mereka sayang. Orang yang lahir pada bulan Februari mengutamakan keluarga mereka dan cuba mengekalkan ikatan.

Walaupun berlaku konflik dengan keluarga, mereka akan menyelesaikan masalah, dan memperbaiki suasana. Atas sebab ini, mereka sering dilihat sebagai orang yang berorientasikan keluarga.

9. Murah Hati

Orang yang lahir pada bulan Februari mempunyai perwatakan yang penuh dengan kasih sayang. Selain itu, mereka juga bermurah hati dan mudah memberikan bantuan kepada mereka yang terdekat. Sebab yang membuatkan orang selesa berada di sekeliling mereka adalah kerana kemurahan hatinya.

Bukan itu sahaja, mereka juga terkenal dengan perwatakan setia, dan penyayang kepada orang yang mereka sayang atau rapat.

10. Kuat Dari Segi Mental Dan Emosi

Walaupun mempunyai perwatakan yang sensitif, orang yang lahir pada bulan Februari mempunyai mentaliti yang kuat. Walaupun mereka tersinggung, mereka selalu menutupnya dan dapat mengawal perasaan mereka dengan baik.

fakta lahir bulan februari

Itulah fakta menarik untuk orang yang lahir pada bulan Februari. Diharap perkongsian ini bermanfaat untuk anda semua. Sekian.

Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel