10 Fakta Lahir Bulan Mac (Ciri-Ciri & Personaliti)

fakta lahir mac

Adakah anda salah seorang yang dilahirkan pada bulan Mac? Dalam artikel ini, saya akan kongsikan kepada anda fakta lahir Mac seperti ciri-ciri dan juga personaliti.

Sebagai seseorang yang dilahirkan pada bulan Mac, pasti terdapat beberapa sifat unik atau tingkah laku yang berbeza dengan orang lain yang ada pada diri anda.

Fakta Lahir Mac

Sekiranya anda ingin tahu, berikut adalah beberapa fakta menarik orang yang dilahirkan pada bulan Mac.

1. Pemimpin

Orang lahir Mac secara statistik lebih berkemungkinan menjadi CEO. Satu kajian terhadap 375 CEO mendapati bahawa 12.5% dilahirkan pada bulan Mac, iaitu yang terbanyak.

2. Periang

Orang yang lahir pada bulan Mac biasanya mempunyai personaliti yang ceria. Kerana sifatnya yang periang, tidak hairanlah sesiapa di sekelilingnya menyenanginya.

3. Penyayang

Orang yang dilahirkan pada bulan Mac biasanya juga mempunyai rasa cinta sepenuh hati. Biasanya, mereka akan melakukan apa sahaja untuk menggembirakan orang yang disayangi dan sentiasa berasa disayangi.

4. Pemurah

Salah satu fakta unik orang yang dilahirkan pada bulan Mac ialah mereka merupakan seorang yang pemurah. Mereka suka berkongsi, terutamanya dengan rakan yang mereka sayangi.

Mereka juga mudah bersimpati dengan mereka yang kurang bernasib baik. Ini menjadikan dia seorang yang mudah disenangi oleh orang sekeliling.

5. Meminati Seni

Ramai artis terkenal dilahirkan pada bulan Mac. Jadi, tidak hairanlah kebanyakan orang yang lahir pada bulan Mac adalah pencinta seni. Malah, mereka dilahirkan dengan bakat untuk menjadi kreatif dalam bidang seni.


6. Meminati Muzik

Orang yang dilahirkan pada bulan Mac, adalah peminat muzik. Disebabkan dia sangat menggemari muzik, kemungkinan besar apabila dewasa nanti dia akan memilih kerjaya yang berkaitan dengan muzik.

7. Suka Ketenangan

Jika orang yang lahir pada bulan Mac sering kelihatan menyendiri dan antisosial, anda tidak perlu risau. Ini kerana, dia lebih selesa melakukan semua yang dia suka di tempat yang sunyi.

Namun, itu tidak bermakna dia seorang yang introvert. Cuma dia perlukan ketenangan bila nak buat apa yang dia suka.

8. Pencinta Alam

Lelaki dan perempuan yang dilahirkan pada bulan Mac biasanya pencinta alam semula jadi. Bukan sahaja cintakan alam semulajadi, orang yang lahir pada bulan Mac juga menyukai semua jenis haiwan.

9. Teliti

Ketelitian adalah salah satu kualiti terbaik orang yang dilahirkan pada bulan Mac. Contohnya, mereka tidak akan salah dalam mengira perubahan atau merekodkan keputusan mesyuarat. Selain itu, dia juga peka dengan tabiat orang lain dan sentiasa mengingatinya.

10. Suka Menyimpan Dendam

Mereka ini biasanya menyimpan dendam selepas tersinggung dan menyimpannya dalam fikiran mereka selama bertahun-tahun yang dikatakan sebagai salah satu sifat negatif orang yang dilahirkan pada bulan Mac. Mereka tidak melepaskan atau memaafkan orang dengan mudah dan cenderung untuk menyakiti atau mendatangkan kesakitan kepada mereka yang telah melakukan perbuatan tersebut dengan mereka.

fakta lahir bulan mac

Itulah fakta menarik untuk orang yang lahir pada bulan Mac. Diharap perkongsian ini bermanfaat untuk anda semua. Sekian.

Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel