11 Hadiah Untuk Guru Lelaki & Perempuan Paling Sesuai

Bila bercerita tentang guru, memang tidak dinafikan betapa besarnya peranan mereka dalam membentuk dan memimpin masa depan generasi muda. Oleh itu, pemberian anugerah dan hadiah kepada guru bukan sahaja menunjukkan rasa terima kasih kita atas usaha mereka, tetapi juga menunjukkan betapa pentingnya peranan mereka dalam kehidupan kita.

Jadi, kalau mahu menunjukkan rasa terima kasih dan penghargaan kepada guru yang melakukan yang terbaik untuk perkembangan kita, memberi hadiah kepada guru adalah antara cara yang terbaik.

Hadiah boleh membuatkan guru rasa dihargai dan dipedulikan oleh pelajar mereka, seterusnya meningkatkan motivasi mereka dalam pengajaran.

Pemberian hadiah kepada guru juga dapat membantu mengeratkan hubungan antara guru dan pelajar, mewujudkan suasana bilik darjah yang lebih baik dan produktif.

hadiah untuk guru

Jadi, kalau anda sedang tercari-cari cadangan atau idea hadiah yang boleh diberikan kepada guru atau cikgu, jangan risau kerana dalam artikel ini saya akan kongsikan beberapa senarai idea hadiah untuk guru yang boleh dijadikan sebagai rujukan untuk memilih hadiah.

11 Cadangan Hadiah Untuk Guru

1. Papan Tanda Nama Meja Ukir Kayu

papan tanda nama meja ukir kayu

Hadiah yang ini mesti guru sangat suka. Jadi, kalau benda ini pun boleh jadi pilihan untuk dijadikan hadiah untuk guru yang paling sesuai.

Lihat harga Papan Tanda Nama Meja Ukir Kayu: https://shope.ee/8zZlKeBHaT

2. Note Book Terima Kasih Cikgu

note book terima kasih cikgu

Guru kan selalu mencatat atau menulis, jadi buka nota hari guru ini memang sesuai dijadikan hadiah.

Lihat harga Note Book Terima Kasih Cikgu: https://shope.ee/fudPPRmvS

3. Printer

Printer adalah hadiah yang sangat berguna untuk guru kerana ia membantu mereka mencetak bahan pengajaran. Sebagai guru, mereka memerlukan alat yang boleh membantu mereka dalam menghasilkan dokumen penting seperti soalan peperiksaan, lembaran kerja dan bahan pembelajaran.


4. Tali Leher

Tali leher adalah salah satu hadiah yang sesuai untuk diberikan kepada guru. Tali leher boleh memberi kesan profesional pada penampilan guru. Mesti germbira kalau nampak cikgu guna tali leher yang kita bagi.


5. Tote Bag

tote bag

Tote bag adalah hadiah praktikal dan berfungsi untuk guru. Selain itu, tote bag biasanya digunakan untuk membawa barangan harian, termasuk buku dan bahan pengajaran. Ini sesuai untuk guru yang sentiasa bergerak dan memerlukan beg yang boleh memuatkan barang-barang mereka dengan mudah.

Lihat harga Tote Bag: https://shope.ee/503cZaAme5

6. Sejadah

Dengan memberikan sejadah sebagai hadiah, kita bukan sahaja menghargai peranan guru sebagai pendidik, tetapi juga menunjukkan sokongan dan keprihatinan terhadap dimensi rohani dalam kehidupan guru.


7. Mug

mug

Mug adalah hadiah yang sesuai untuk guru kerana selain berguna untuk minum kopi atau teh, mug juga boleh menjadi alat yang mudah dilihat oleh guru setiap hari di pejabat, supaya dapat mengingatkan guru kepada pelajar yang telah memberi hadiah.

Lihat harga Mug: https://shope.ee/6fBqYpi3rF

8. Tempat Letak Pen

Sebagai guru yang sentiasa mencatat dan menulis, mereka pasti menyukai tempat letak pen kerana berguna dan membantu memastikan meja mereka teratur.

Tempat Letak Pen: https://shope.ee/qE3d1YNJl

9. Perhiasan Meja

Perhiasan meja seperti bunga atau tumbuhan hiasan adalah hadiah yang cantik dan sesuai untuk guru. Perhiasan meja boleh membawa sentuhan segar dan membantu mengurangkan tekanan dan meningkatkan mood.

10. Botol Air/Tumbler

Botol air adalah hadiah yang sangat praktikal dan berguna untuk guru. Dalam dunia pendidikan yang sibuk dan dinamik, seorang guru harus terus menjaga kesihatan dan hidrasi badan agar dapat memberikan pengajaran yang berkesan.

Botol Air/Tumbler: https://shope.ee/4pkCOWFa3l

11. Kotak Pensel

Kotak pensel merupakan hadiah yang sesuai untuk seorang guru kerana ia praktikal, berguna dan boleh digunakan dalam pengajaran dan pembelajaran harian.


Itulah senarai idea atau cadangan hadiah untuk guru. Semoga bermanfaat. Sekian.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel