10 Drama Korea Terbaru 2022 Yang Menarik

Senarai 10 Drama Korea terbaru tahun 2022 yang sangat menarik untuk para peminat kdrama yang sedang mencari drama korea terkini.

drama korea terbaru

Memasuki tahun 2022, beberapa siri drama dari Korea Selatan mula dikeluarkan. Drama Korea terbaru dalam pelbagai genre sekali lagi menawarkan jalan cerita yang menarik dan persembahan pelakon yang hebat.

Jika Squid Game mendominasi pada tahun 2021, manakala untuk tahun 2022 terdapat beberapa pilihan drama Korea terbaru yang juga sangat menarik.

Senarai Kandungan [Show]

Drama Korea Terbaru 2022

Jom kita lihat senarai kdrama terbaru 2022:

1. Ghost Doctor

Tarikh Tayangan: 3 Januari 2022
Pelakon: Rain, Kim Bum, Uee, Son Nae Eun, Sung Dong Il
Rangkaian: tvN, Viu, iQiyi

Ghost Doctor mengisahkan tentang Cha Young Min, seorang doktor genius yang mempunyai kemahiran yang hebat dalam pembedahan, tetapi dia seorang yang sombong dan mementingkan diri sendiri. Pada suatu hari, dia terlibat dalam kemalangan sehingga rohnya memasuki tubuh seorang lagi doktor bernama Seong Tak.

Kedua-dua doktor ini sangat bertentangan dalam personaliti dan kebolehan. Jika Young Min seorang yang sombong, berdarah dingin dan hanya mementingkan kerjayanya, Seong Tak adalah seorang doktor residen yang bertuah dan kaya kerana datuknya merupakan pengasas hospital Myung-shin dan ibunya adalah pengerusi hospital tersebut.


2. Juvenile Justice

Tarikh Tayangan: Januari 2022
Pelakon: Kim Hye Soo, Kim Mu Yeol, Lee Sung Min
Rangkaian: Netflix

Juvenile Justice mengisahkan tentang seorang hakim baharu untuk mahkamah juvana Daerah Yeonhwa. Hakim membenci pesalah juvana kerana dia pernah menjadi mangsa jenayah oleh juvana. Drama Korea baharu ini memaparkan sistem keadilan Korea Selatan dan cabaran hakim dalam menangani kes-kes yang melibatkan remaja dan menemui erti untuk menjadi dewasa.

3. Pachinko

Tarikh Tayangan: 2022
Pelakon: Youn Yuh-jung, Lee Min-ho, Jin Ha, Anna Sawai

Drama ini diadaptasi daripada novel dengan tajuk yang sama karya Min Jin Lee. Pelakon terkenal Lee Min Ho akan memegang watak utama Koh Hansu dalam drama ini.

4. Flying Butterflies

Tarikh Tayangan: 24 Januari 2022
Pelakon: Kim Hyang Gi, Choi Daniel, Oh Yoon Ah, Shim Eun Woo, Park Jung Woo

Drama Korea Flying Butterflies berlatarkan salon kecantikan bernama Fly High Butterflies. Gi-Bbeum ialah seorang wanita berusia 20-an dan bekerja sebagai pendamping. Gwang-Soo ialah pakar kecantikan di Fly High Butterfly. Flying Butterflies mengisahkan pekerja di salon kecantikan dalam pelbagai aspek kehidupan.

5. Thirty-Nine

Tarikh Tayangan: 16 Februari 2022
Pelakon: Son Ye Jin, Jeon Mi Do, Kim Ji Hyun

Drama Korea ini mengisahkan tentang tiga orang yang akan berumur 40 tahun dan bertemu di kolej.

Cha Mi Jo ialah pakar dermatologi di kemudahan perubatan di Gangnam. Dia dibesarkan dalam persekitaran yang kaya dengan saudara-mara yang penyayang dan terbiasa mendapatkan segala yang diingininya.

Jung Chan Young mempunyai impian untuk menjadi seorang pelakon, tetapi akhirnya menjadi seorang jurulatih. Walaupun cara bercakapnya kelihatan tumpul dan kasar, keikhlasan dalam kata-katanya menjadikannya seorang yang jujur ​​dan unik.

Jang Joo Hee ialah pengurus bahagian kosmetik. Disebabkan personalitinya yang pemalu, dia tidak begitu berpengalaman dalam soal percintaan. Bersama-sama, ketiga-tiga sahabat itu menjalani kehidupan di usia 39 tahun dengan penuh warna dan peristiwa.

6. Through the Darkness

Tarikh Tayangan: 14 Januari 2022
Pelakon: Kim Nam Gil, Kim So Jin, Jin Seon Kyu

Di Seoul, Korea Selatan, kerajaan itu dilanda keganasan selepas beberapa siri pembunuhan kejam berlaku. Seorang tokoh misteri yang dikenali sebagai Red Hat membuat keganasan terhadap rakyat, mengikut wanita, kemudian membunuh mereka dalam serangan yang kelihatan tanpa motif.

Polis keliru kerana pembunuh seolah-olah menyerang secara rawak. Mereka memikirkan cara untuk menangkapnya dengan meramalkan bila pembunuh ini akan menyerang seterusnya dan mengapa ia akan berlaku. Kumpulan Analisis Tingkah Laku Jenayah di pihak polis mencuba kaedah pembinaan profil pembunuh yang diadaptasi dari Amerika Syarikat.

7. All of Us are Dead

Tarikh Tayangan: 28 Januari 2022
Pelakon: Yoon Chan Young, Park Ji Hoo, Jo Yi Hyun

All of Us are Dead merupakan sebuah drama siri seram yang berlatarkan sebuah sekolah. Dalam drama Korea ini, sekumpulan pelajar terperangkap di Sekolah Menengah Hyosan semasa wabak virus zombi. Para pelajar bermati-matian cuba untuk bertahan daripada zombi dan melarikan diri dari sekolah mereka.


8. I'm Watching You

Tarikh Tayangan: 2022
Pelakon: Kim Bo Ra

I'm Watching You ialah drama jenayah Korea yang digambarkan secara fakta. Drama ini meneroka sisi lain jenayah secara realistik melalui perspektif masyarakat dan bukannya melalui perspektif mangsa dan pelaku.

9. Reincarnation Love

Tarikh Tayangan: 3 Januari 2022

Reincarnation of Love merupakan sebuah drama romantik Korea yang mengisahkan percintaan dalam gelung masa. Drama ini menggambarkan pertemuan pertama Jeon Sang Tae, yang pergi kencan buta sebagai ganti kawan, dan Kim Hwa Ni.

10. Tracer

Tarikh Tayangan: 7 Februari 2022
Pelakon: Im Si Wan, Son Hyun Joo, Go Ah Sung, Park Yong Woo

Hwang Dong Joo ialah ketua bahagian cukai di Perkhidmatan Cukai Negara. Dia bekerja keras untuk mengesan wang yang disembunyikan daripada perkhidmatan cukai. Pasukannya termasuk Seo Hye Young yang mempunyai personaliti yang menyeronokkan dan bosnya ialah Oh Young.

Sementara itu, In Tae Joon ialah pengarah pejabat cukai tempatan. Dia seorang yang bercita-cita tinggi, yang mencapai kemuncaknya melalui perbuatan rasuah dan haram, sambil mengekalkan sikap sombongnya.

Itulah cadangan 10 drama Korea terbaru yang dikeluarkan pada tahun 2022.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel