5 Alasan Mengapa Lelaki Sukar Melupakan Bekas Kekasih

5 Alasan Mengapa Lelaki Sukar Melupakan Bekas Kekasih | Perpisahan atau putus cinta adalah perkara yang menakutkan bagi semua orang. Terutama ketika kita berusaha menghilangkan kenangan manis bersama bekas kekasih.

Sebahagian lelaki sangat sukar untuk melupakan bekas kekasihnya. Hal ini boleh dikatakan susah untuk move on.

Dalam artikel ini, saya akang kongsikan kepada anda beberapa sebab dan alasan kenapa lelaki sukar untuk move on atau sukar untuk melupakan bekas kekasihnya.

adakah lelaki mudah melupakan kekasih lama, tanda lelaki masih sayang bekas kekasih, cara melupakan bekas kekasih, kenapa lelaki susah nak move on

Senarai Kandungan [Show]

1. Cinta Pertama

Alasan yang pertama mengapa lelaki sukar untuk melupakan bekas kekasihnya ialah, kerana bekas kekasihnya itu adalah cinta pertamanya.

Ya, kehilangan pada kali pertama memang sukar.

Baca juga: Pengalaman Seram Diganggu Hantu Asrama

2. Menyalahkan Diri Sendiri

Seseorang lelaki yang susah untuk move on, seringkali menyalahkan diri sendiri punca putus cinta. Padahal perpisahan itu merupakan pengajaran untuk mengenali diri sendiri.

3. Masih Stalk Bekas Kekasih

Ya, memang sudah kewajiban untuk stalk bekas kekasih di media sosial. Tetapi tahukah anda bahawa hal itu akan menyukarkan lagi diri anda untuk move on. Hal tersebut kerana, anda berusaha untuk mengingatinya bukan melupakannnya.

Baca juga: 10 Tanda Bahawa Lelaki Itu Sayang Dengan Awak

4. Wanita Impian

Alasan mengapa lelaki susah untuk melupakan bekas kekasih yang seterusnya ialah, bekas kekasihnya itu adalah wanita impian yang diidam-idamkannya. Hal itu lah yang buat lelaki itu sukar untuk move on.

5. Teringat Kenangan Lama

Part yang ini paling susah untuk dihalang. Pergi mana-mana sahaja teringat, kat situ tempat pertemuanlah, tempat makan aiskrim sama-samalah, tempat bercuti sama-samalah, setiap benda kecil pun boleh buat anda teringat. Apatah lagi jika anda masih simpan barang atau hadiah pemberian bekas kekasih anda.

Baca juga: 10 Ciri-Ciri Lelaki Idaman Ramai Wanita

Itu sahaja mengenai mengapa lelaki sukar untuk move on atau sukar melupakan ex nya. Sekian.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel