Cara Buat Duit Dari Rumah Tanpa Modal 2024

Cara buat duit tanpa memerlukan apa-apa modal yang anda boleh lakukan hanya dari rumah untuk tahun 2023.

Cara Buat Duit Dari Rumah Tanpa Modal

Duit memang salah satu keperluan yang sangat penting. Ramai orang berusaha untuk lakukan banyak kerja demi untuk mendapatkan duit.

Bukan senang untuk cari duit kalau tidak berusaha, jadi usaha itu sangatlah penting. Banyak sebenarnya cara untuk kita cari duit sampingan tidak kira secara online ataupun bukan online.

Jadi dalam artikel ini, saya akan kongsikan kepada anda beberapa cara yang mungkin anda boleh buat supaya boleh menjana pendapatan. Walaupun mungkin tidak banyak, tetapi yang penting adalah sedikit duit kopi.

Cara Buat Duit Tanpa Modal

Berikut merupakan cara untuk kita buat duit sampingan yang tidak memerlukan kita untuk mengeluarkan modal.

1. Buat Duit Dengan Jawab Survey

Buat duit dengan online survey adalah sangat mudah dan tidak memerlukan apa-apa modal. Seperti anda dibayar setiap kali mengisi borang. Boleh dikatakan bahawa bayaran paling murah tidak kurang dari RM4. Dalam sehari anda boleh membuat RM40 atau lebih.
Buat Duit Jawab Survey ySense

Salah satu laman web untuk jawab survey yang terbaik ialah ySense. Berikut merupakan cara untuk buat duit dengan online survey di Ysense:
  1. Daftar account di laman web survey Ysense
  2. Lengkapkan semua survey online yang tersedia
  3. Terima bayaran dari survey yang telah diselesaikan
Untuk lebih lengkap tentang ySense sila baca Buat Duit Dengan ySense dan Bukti Pembayaran.

2. Buat Duit Dengan Cashzine

Pernah dengar mengenai cashzine? Cashzine merupakan satu aplikasi untuk kita membaca artikel dan kita akan diberikan coins apabila meluangkan beberapa masa hanya untuk baca artikel yang terdapat dalam aplikasi cashzine itu.

Coins yang kita dapat itu boleh ditebus sebagai duit yang terus akan masuk ke dalam akaun bank kita. Dibawah ini merupakan bukti pendapatan saya sendiri menggunakan cashzine. Tidak banyak tetapi bolehlah untuk cover duit topup.
Buat Duit Dengan Cashzine


3. Buat Duit Dengan Baca Novel

Ya, memang ada cara untuk dapat duit dengan baca novel secara online iaitu dengan menggunakan aplikasi Novelah. Novelah merupakan sebuah aplikasi percuma membaca novel.
Buat Duit Dengan Baca Novel

Dengan hanya membaca sebuah cerita sahaja di aplikasi Novelah, anda akan dibayar. Cara ini memang sesuai untuk yang rajin membaca.


4. Buat Duit Dengan Tiktok

TikTok aplikasi yang sangat popular terutamanya dalam kalangan remaja. Bagaimana cara buat duit dengan TikTok?

Anda boleh buat duit TikTok dengan cara:
  • Menaikkan jumlah followers dan menjual akaun
  • Derma atau syiling pembayaran dari live di tiktok
  • Sponsored content post
  • Program affiliate shopee
Baca lebih lanjut: Cara Buat Duit Dengan TikTok

5. Buat Duit Online Dengan YouTube

Ramai orang sekarang berlumba-lumba untuk menghasilkan content-content yang menarik dalam youtube mereka untuk menjana pendapatan.

Anda pun boleh cuba cara ini, namun yang penting ada usaha dan jangan awal menyerah. Antara syarat yang anda perlu selesaikan untuk mula buat duit dengan youtube ialah mempunyai 1000 subcribers dan video-video anda perlu mencapai 4000 jam tontonan awam.

Memang bukan mudah untuk buat duit dengan youtube, tetapi kalau ada usaha pasti boleh.

Artikel buat duit yang anda boleh baca: Aplikasi Main Game Dapat Duit PayPal Terbaik

Kesimpulannya, masih ada banyak cara lagi yang boleh kita lakukan untuk buat duit dari rumah seperti menyertai program affiliate seperti afiliate shopee, menjadi penulis blog, jadi streamer main game, agen dropship dan lain-lain lagi.

Namun semuanya itu tidak akan menjadi mudah jika tiada usaha. Ada usaha adalah hasilnya. Semoga artikel buat duit dari rumah ini bermanfaat. Sekian.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel