13 Maksud Mimpi Tsunami Yang Menakutkan

mimpi tsunami

Adakah anda pernah mimpi tentang tsunami? Mestilah tertanya-tanya apalah maksud disebalik mimpi sedemikian.

Walaupun mimpi mengenai bencana tsunami seperti sesuatu yang sangat berbahaya dan menakutkan tetapi mimpi ini memiliki maksud yang tersendiri.

Dalam artikel ini, saya akan kongsikan kepada anda beberapa maksud disebalik mimpi tsunami.

Maksud Mimpi Tsunami

1. Mimpi Tsunami

Mimpi tsunami membawa maksud di mana anda tinggal sekarang akan terjejas oleh masalah atau sesuatu akan berlaku kepada rumah anda.

2. Mimpi Melihat Ombak Besar Dan Tinggi

Mimpi melihat ombak besar dan tinggi merupakan petanda si pemimpi akan mendapat tuah di kemudian hari.

Walau bagaimanapun, ada juga yang mengatakan mimpi ini boleh menjadi petanda bahawa pemimpi akan mendapat nasib malang di masa hadapan.

3. Mimpi Gempa Bumi Dan Tsunami

Individu yang mengalami mimpi ini boleh ditafsirkan sebagai orang tersebut akan bertemu dengan seseorang yang mempunyai sifat lasak atau keras.

Jika anda berniaga, mimpi ini juga merupakan petanda perniagaan akan mengalami kerugian.

4. Mimpi Dihempas Tsunami

Dikatakan bahawa mimpi ditimpa bencana alam yang satu ini adalah petanda yang baik. Ini adalah tanda bahawa anda akan mendapat rezeki dan ilmu yang berguna.

5. Mimpi Selamat Dari Tsunami

Jika anda bermimpi terselamat daripada tsunami, maka anda akan mendapat keuntungan yang besar dalam perniagaan anda.

6. Mimpi Dilanda Tsunami

Mimpi ini boleh menjadi peringatan untuk kita sentiasa belajar tentang kegagalan yang kita alami atau sedang hadapi.


7. Mimpi Selamat Daripada Tsunami

Mimpi ini adalah petanda yang baik. Mimpi ini menandakan berita gembira akan datang dalam masa terdekat.

Berita ini adalah amaran bahawa anda mesti lebih mesra alam. Menjaga alam boleh membuatkan kita terhindar dari pelbagai perkara buruk. Sebaliknya, jika kita langsung tidak mesra alam, besar kemungkinan perkara buruk boleh datang kepada kita.

8. Mimpi Melihat Tsunami

Erti mimpi melihat tsunami yang datang secara tiba-tiba boleh menandakan anda akan mendapat kejutan daripada orang terdekat.

Orang yang paling rapat boleh jadi sahabat, kawan, keluarga, atau saudara yang akan memberikan kejutan yang tidak dijangka. Kejutan itu bukanlah kejutan yang menakutkan, tetapi kejutan yang baik.

9. Mimpi Melihat Air Laut Naik

Mimpi melihat air laut naik membawa maksud seseorang itu akan mendapat kerugian dalam masa terdekat. Namun, anda tidak perlu risau kerana kerugian ini boleh dielakkan dengan menilai dengan teliti masalah yang bakal anda hadapi.

10. Mimpi Tsunami Kecil

Mimpi ini boleh dianggap sebagai perasaan anda sedang emosi atau dalam zon masalah. Masalah ini boleh dalam bentuk masalah keluarga, persahabatan, atau cinta.

11. Mimpi Tsunami Besar

Mimpi tsunami besar menandakan petanda yang baik. Tidak lama lagi akan mendapat rezeki daripada orang yang tidak pernah disangka.

12. Mimpi Tsunami Menurut Psikologi

Menurut psikologi, mimpi ini berlaku kerana adanya kekuatan besar sedang mengejar kita. Ini menyerakkan keadaan psikologi anda, mengakibatkan mimpi ngeri.

Mengikut psikologi, makna mimpi ini boleh berubah mengikut apa yang berlaku dalam mimpi. Jika anda terapung ketika bermimpi, bermakna anda hilang kawalan dalam hidup.

Jika anda lari daripada tsunami, ini bermakna anda mengelak masalah itu. Secara umum, mimpi ini boleh melambangkan bahawa anda berada dalam fasa kekeliruan.

13. Mimpi Tsunami Menurut Primbon

Mimpi tsunami menurut Primbon ini boleh menandakan anda akan mendapat rezeki yang besar secara tiba-tiba. Rezeki ini boleh dalam bentuk kekayaan, kebahagiaan, atau berita gembira.


Itulah antara maksud mimpi tsunami. Percaya atau tidak, anda boleh membuat keputusan sendiri. Tetapi perlu diingat bahawa ini hanyalah perkongsian dan bukan kepercayaan 100%. Sekian.

Sumber: 99.co
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel