10 Maksud Mimpi Bergaduh Yang Perlu Anda Tahu

Maksud mimpi bergaduh dengan kawan, orang yang tidak dikenali, adik beradik, bergaduh dengan pasangan, melihat orang bergaduh dan lain-lain.

maksud mimpi bergaduh

Tidak semua orang dapat mengingati mimpinya. Menurut Journal of Sleep Research bahawa setiap orang mempunyai mimpi, tetapi sama ada mengingatinya atau tidak apabila mereka bangun.

Setiap malam, seseorang mungkin mengalami satu hingga enam mimpi, bergantung pada masa tidur dan kitaran rapid-eye movement (REM) yang dialami. Tetapi menurut kajian yang diterbitkan oleh CNet, kita mungkin hanya mengingati mimpi yang paling jelas dan berulang.

Dalam artikel ini, saya akan kongsikan kepada anda beberapa maksud mimpi bergaduh. Mungkin anda pernah mengalaminya.

Maksud Mimpi Bergaduh

Jom kita lihat beberapa maksud mimpi bergaduh.

1. Mimpi Bergaduh Dengan Manusia

Menurut psikologi, maksud mimpi adalah simbol kegelisahan dalam diri seseorang. Apabila bergaduh, dipercayai bahawa anda memegang perkara yang tertangguh, matlamat yang belum tercapai, atau aktiviti yang membuat anda tidak gembira.

Bergaduh dalam mimpi juga menunjukkan bahawa anda kecewa dan memerlukan persekitaran yang membuat anda tenang. Ia juga boleh dicetuskan oleh kata-kata buruk yang anda dengar tentang diri anda.

2. Bergaduh Dengan Monster Atau Haiwan

Jika dalam mimpi anda bergaduh dengan haiwan, itu boleh menjadi tanda bahawa anda telah menyimpan kebencian.

Sementara itu, jika anda bermimpi bertarung dengan monster atau objek yang tidak dapat dijelaskan, ia boleh bermakna anda telah kehilangan tujuan hidup anda.

3. Mimpi Melihat Orang Bergaduh

Jika anda bermimpi melihat orang bergaduh, ini boleh menjadi petanda buruk. Menurut Primbon (Primbon merupakan kitab warisan leluhur Jawa yang berorientasikan hubungan antara kehidupan manusia dengan alam semesta), mimpi ini dipercayai bermaksud anda akan melihat seseorang yang anda kenali akan ditimpa musibah. Orang yang dikenali boleh menjadi ahli keluarga atau rakan.

4. Mimpi Bergaduh Dengan Adik Beradik

Ada dua maksud di sebalik mimpi bergaduh dengan adik beradik. Erti mimpi bergaduh dan menang, boleh jadi petanda anda akan mendapat rezeki dalam masa terdekat. Manakala, jika anda kalah, bermakna anda akan menghadapi masalah kewangan.

5. Mimpi Bergaduh Dengan Hantu

Maksud mimpi bergaduh dengan hantu mempunyai dua makna. Jika anda kalah, bermakna anda akan jatuh sakit dalam masa terdekat. Manakala, kalau menang boleh jadi pertanda anda akan kekal sihat.

6. Mimpi Bergaduh Dengan Kawan

Maksud mimpi bergaduh dengan kawan ialah anda akan mendapat tetamu yang membawa berita gembira.

7. Mimpi Bertengkar Dengan Ibu Bapa

Makna mimpi bergaduh dengan ibu bapa tidaklah seteruk yang berlaku dalam mimpi. Jika anda mengalami mimpi ini, bermakna matlamat anda akan tercapai dalam masa terdekat.

8. Mimpi Bergaduh Dengan Pasangan

Mimpi bergaduh dengan pasangan anda boleh menjadi petanda bahawa hubungan anda dengan pasangan anda renggang.

9. Mimpi Bergaduh Dengan Orang Tidak Dikenali

Mimpi ini boleh menjadi petanda bahawa ada seseorang yang tidak menyukai anda dan cuba menyakiti anda.

10. Mimpi Bergaduh Hingga Berdarah

Mimpi ini bermaksud anda dan keluarga akan menghadapi situasi yang tidak baik.

Itulah 10 maksud daripada bermimpi bergaduh. Semoga anda dapat menemui apa maksud mimpi yang anda sedang cari.

Baca juga artikel mengenai maksud mimpi yang lain:

p/s: Artikel yang saya kongsikan ini adalah untuk pengetahuan dan pembacaan semata-mata dan bukanlah sebagai kepercayaan seratus peratus. Sekian.
Iklan Atas Artikel
Iklan Tengah Artikel 1
Iklan Tengah Artikel 2
Iklan Bawah Artikel